اهل بیت پیامبر قرین و ملازم قرآن بوده و از قرآن جدا نمی شوند
تعداد بازدید تعداد بازدید: 705 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت 2:03 ب.ظ، شنبه، 2 خرداد، سال 1394 نظرات بدون نظر

حجت الاسلام عطارنژاد، با بیان اینکه اهل بیت پیامبر قرین و ملازم قرآن بوده و از قرآن جدا نمی شوند بر ضرورت جستجوی تفسیر اهل بیت (ع) در قرآن تاکید کرد.

DSC00384به گزارش رادکانا، حجت الاسلام دکتر محمد سعید عطار نژاد در اولین کارگاه آموزشی و همایش تحکیم اندیشه های اسلامی که با محوریت ریشه های قرآنی امامت اهل بیت (ع) در تالار شهید بهشتی کردکوی برگزار شد، طی سخنانی به تشریح و تبین جایگاه قرآن و اهل بیت در رشد و تعالی بشر و رابطه این دو یادگار پیامبر اسلام (ص) در میان امت پرداخته و گفت: گروهی که تنها به قرآن اکتفا نموده و اهل بیت را رها کرده و یا بعکس آنها، عده ای که قرآن، تنها نسخه حیات بخش بشر را، در مرتبه های پایین می نگرند؛ هر دو به خطا رفته اند چرا که کلید فهم آیات اهل بیت قرآن و گفتار ائمه هدی همگی ترجمان قرآن است.
استاد حوزه و دانشگاه قم،ذاز اهل بیت (ع) بعنوان کرامات قرآن یاد کرد و اظهار داشت: کرامات قرآن بر اهل بیت تطبیق پیدا می کند بطوری که امام علی(ع) در حدیثی می فرمایند: اهل بیت گنج ها و کرامت های قرآن هستند.
وی همچنین در توضیح این موضوع که،سنت و قرآن هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، سنت همان قرآن و قرآن همان سنت است ،به آیه شریفه «وَأنْزَلْنا إِلَیْکَ الذِّکْرَ لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَیْهِمْ) اشاره کرد و گفت: خدای متعال در این آیه سخن پیامبر را هم ردیف و بلکه مبین و آشکار کننده قرآن کریم قرار داده است، یعنی بدون تبیین پیامبر، مراد قرآن برای مردم مفهوم نیست و اگر بنا بود همه ی آیات قرآن برای مردم قابل فهم باشد دیگر جایی برای تبیین پیامبر باقی نمی ماند.
عطارنژاد با بیان اینکه،اهل بیت پیامبر قرین و ملازم قرآن بوده و از قرآن جدا نمی شوند، بر ضرورت جستجوی تفسیر اهل بیت (ع) در قرآن تاکید کرد و بیان داشت: فضایلی که در قرآن ذکر شده اند متعلق به اهل بیت هستند و همینطور تفسیر قرآن را بایستی از اهل بیت گرفت.
روحانی اعزامی از قم با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیات فراوانی داریم که به بیان و اثبات امامت ائمه طاهرین (ع) دلالت دارد، گفت:آیات ولایت، اولوالامر، ابلاغ، اکمال، تطهیر و اطعام و بسیاری دیگر از فضایل اهل بیت اشاراتی رساتر از تصریح است که ثابت می کند با بودن چنین کسانی در امت ممکن نیست امامت به دیگران برسد.
حجت الاسلام عطارنژاد در خاتمه هدف غایی مربیان دینی را تربیت صحیح متعلمین بر اساس مبانی اصیل دینی دانسته و بیان داشت : توجه امروزه دشمن بر بیان و تزریق شعار و القاء برخی عواطف در برابر استدلال های دینی است پس پاسخگویی به شبهات دینی نوجوانان و جوانان یکی از زوایای انکار ناشدنی تربیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر