اگر مدیری به لحاظ رفتاری عملگرا باشد تاثیری فوق العاده بر دانش آموزان خواهد گذاشت
تعداد بازدید تعداد بازدید: 437 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت 6:26 ب.ظ، دوشنبه، 15 دی، سال 1393 نظرات بدون نظر

جلسه تخصصی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و اجرای برنامه های تخصصی مدیران متوسطه اول دیماه ۹۳ برگزار شد.

۲۰۱۵۰۱۰۴۱۰۴۱۴۵به گزارش خبرنگار رادکانا، جلسه تخصصی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و اجرای برنامه های تخصصی مدیران متوسطه اول دیماه 93 یکشنبه 14/10/93 از ساعت 8 صبح در سالن اجتماعات دبیرستان شاهد متوسطه اول پسران برگزار شد.

این جلسه با حضور مسعود بیدلی نامنی مدیر آموزش و پرورش، سیده هما عقیلی معاون آموزشی، کریم معلم رییس اداره سواد آموزی، محمدعلی صابری کاشناس مسئول آموزش در جمع مدیران متوسطه اول برگزار شد.

مسعود بیدلی نامنی مدیر آموزش و پرورش ضمن عرض تبریک بمناسبت گرامیداشت هفته وحدت و میلاد باسعادت رسول اکرم (ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) گفت: در صورتی که مدیری به لحاظ رفتاری عملگرا باشد و تغییر را از خود شروع نماید تاثیر فوق العاده بر دانش آموزان و نیروهای تحت امرش دارد.

وی با بیان نکات بخشنامه ای و پاسخ به موارد مطروحه در زمینه دانش آموزان بازمانده از تحصیل و نکاتی پیرامون سوال طرح شده در خصوص ارزشیابی توصیفی و مزیت آن بر ارزشیابی سنتی اظهار داشت: ما به لحاظ آماری جزو مناطق اضطراب زا می باشیم و در این نوع از ارزشیابی توصیفی دانش آموز میزان زیادی از استرس و اضطراب برای کسب نمره را از دست خواهند داد و دانش آموزان با فراغ بال بیشتر این دوران را پشت سر می گذارند.

سیده هما عقیلی معاون آموزشی با جمع بندی نظر مدیران پیرامون دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: دو نوع رویکرد در این زمینه طرح گردید؛ عوامل برون سازمانی و عوامل درون سازمانی که با پیگیریهای مدیران باید در مرتفع کردن آن بکوشیم و از نتایج آسیب شناسی جهت انجام پروژه های تحقیقاتی و اقدام پژوهی بهره ببریم.

عقیلی پیرامون برنامه های اجرا شده و در دست اجرای دبیرستانهای متوسطه دوره اول گفت : در زمینه پوشش تحصیلی مناسب و بازماندگان از تحصیل اقدامات لازم صورت گیرد، در زمینه بهبود شاخص های جریان تحصیلی با تشکیل کلاس های جبرانی و تقویتی مدارس فعالیت های موثر انجام شود و توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی از اولویت های اصلی برنامه های عملیاتی مدیران مدارس باشد.

وی همچنین افزود: برنامه های کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی، برنامه های تعالی مدیریت مدرسه، تجهیز کلاسها به وسایل آزمایشگاهی و کارگاهی با رویکرد کلاسهای موضوعی، همکاری با سوادآموزی در جهت افزایش نرخ باسواد شدن اولیاء از برنامه های پیش رو باشد.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان کردکوی ادامه داد: توانمندسازی معلمان در زمینه طراحی آموزشی، برگزاری جشنواره الگوهای تدریس برتر با تاکید بر درس پژوهی، تحلیل محتوا، غنی سازی محتوای درسی از دیگر موضوعاتی بود که باید اجرایی شود.

کریم معلم رییس اداره سواد آموزی نیز به سوالات مدیران پیرامون سواد آموزی اولیاء دانش آموزان پاسخ داد.

محمد علی صابری کارشناس مسئول آموزش نیز پیرامون برگزاری جلسه و بخشنامه های ابلاغی توضیحات مبسوطی را بیان نمود و از تلاش مدیر مدرسه شاهد و عوامل اجرایی جهت برگزاری جلسه تقدیر و تشکر بعمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر