ایرانی ها اول در جراحی زیبایی، هفتم در استفاده از لوازم آرایش!
تعداد بازدید تعداد بازدید: 250 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت 2:08 ب.ظ، سه شنبه، 18 آذر، سال 1393 نظرات بدون نظر

ایرانی ها دوست دارند زیبا باشند و برای این زیبایی دست به هر کاری می زنند.از مصرف بی رویه لوازم آرایش گرفته تا عمل های افراطی جراحی زیبایی. شاید به همین دلیل است که ایران پایتخت عمل های زیبایی در جهان است. از عمل بینی گرفته تا تزریق بوتاکس و ژل و جراحی فک و گونه…

132704_721به گزارش رادکانا، ایرانی ها دوست دارند زیبا باشند  و برای این زیبایی دست به هر کاری می زنند.از مصرف بی رویه لوازم آرایش گرفته تا عمل های افراطی جراحی زیبایی.

شاید به همین دلیل است که  ایران پایتخت عمل های زیبایی در جهان است. از عمل بینی گرفته تا تزریق بوتاکس و ژل و جراحی فک و گونه، همه و همه نه تنها فقط بین زنان ایرانی بلکه بین مردان ایرانی هم رواج پیدا کرده است.

انگار این نوع عمل عاملی است برای پز دادن و کلاس گذاشتن و برای همین هیچکس برای پنهان کردن جراحی زیبایی که انجام داده تلاش نمی کند.

اواخر مهر ماه بود که رییس جامعه جراحان گفت: رتبه اول جراحی زیبایی بینی در جهان متعلق به ایران است.

به تازگی نیز اخباری مبنی بر هفتم بودن ایرانی ها در مصرف لوازم آرایش روی خط رسانه ها رفته است.

ماجرا هم از این قرار است که رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرده: ایران از نظر جمعیت هفدهمین کشور جهان است اما از نظر مصرف لوازم آرایشی هفتمین کشور دنیاست، واردات رسمی لوازم آرایشی حدود یک میلیارد دلار در سال است اما بیش از این میزان مواد آرایشی قاچاق وارد کشور می‌شود.

رسول دیناروند گفته: در مورد بازار لوازم آرایشی می توانم اعلام کنم که ما بدترین وضع را از نظر قاچاق، در فرآورده های آرایشی داریم و متأسفانه در مورد اقلامی که به فرآورده های آرایشی و بهداشتی معروف هستند، بیشتر بازار در اختیار قاچاق است.

معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش فارس که میزان قاچاق لوازم آرایشی به کشور چقدر است، تاکید کرده: نمی توانم آمار بدهم اما می توانم بگویم که سهم بازار قاچاق در مورد این اقلام از همه اقلام دیگر بیشتر است و شاید اگر بگویم بازار واقعی و رسمی این کالاها نسبت به قاچاق، کدام وزنش بیشتر است، شاید بتوان گفت قاچاق از واردات رسمی لوازم آرایشی بیشتر است.

وی ادامه داده: در واقع واردات رسمی لوازم آرایشی سهمش بسیار کمتر از قاچاق است.

در این میان اما، بطوری که آمارها نشان می دهد در 15 سال گذشته شمار مصرف کنندگان لوازم آرایشی و متقاضیان عمل های جراحی پلاستیک زیبایی، 70 درصد بیشتر شده است.
براساس آماری که انجمن جراحی پلاستیک آمریکا ارائه کرده‌است، 80‌درصد از جراحی ‌های سال ‌1999 را زنان انجام می ‌دادند، اما روز به روز بر تعداد مردانی که با اعمالی چون بوتاکس، کاشت مو و جراحی بینی می ‌خواهند خود را زیبا کنند، افزوده می ‌شود.

در ایران هم جراحی پلاستیک با حضور 7 نفر از جراحان فوق تخصص در حدود 50‌ سال پیش شروع شد. گرایش زیاد مردم در ایران به انجام چنین جراحی‌ هایی با تعداد کم جراحان پلاستیک، باعث شده پزشکانی از رشته‌ های دیگر نیز این عمل ‌ها را انجام دهند، در نتیجه مشکلات و شکایات از قصور‌های پزشکی روبه افزایش رفته و این خود تبدیل به یک معضل در میان عمل های زیبایی شده است.

در این میان نکته اینجاست که کسی مانع پزشک عمومی که عمل بینی انجام می‌دهد نخواهد شد، کافی است قیمت را کمی پایین تر از یک متخصص تعیین کند تا برای مشتری هایی که دغدغه مالی دارند جذاب شود.

در هر حال به گفته کارشناسان جامعه شناس، مدرنیته، رشد سالمندی، فرد گرایی و افزایش تکنولوژِ شرایطی را ایجاد کرده است که به قول جامعه شناسان امروز دیگر “بدن طبیعی” جای خود را به “بدن اجتماعی” داده است.

وضعیت به گونه ای است که همگان به ظواهر خود اهمیت می دهند و نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است که زیبایی و ظاهر آراسته رابطه تنگاتنگی با اعتماد به نفس افراد در جامعه دارد و ایرانی ها هم که به کمبود اعتماد به نفس شهرت دارند بی تردید جراحی زیبایی را راهی برای کاهش کمبودهای خود می بینند.

این کمبود اعتماد به نفس اما اگر زمانی تنها مختص به بانوان ایرانی بود حالا دامن آقایان ایرانی را هم گرفته و آمار جراحی زیبایی در انها را بالا برده است.

به این ترتیب است که انگار روز به روز اعتماد به نفس جوانان ایرانی کمتر و کمتر می شود و برای همین است که آمار جراحی زیبایی و مصرف لوازم آرایش بالاتر و بالاتر می رود و کسی هم به فکر زیبایی خدادی که نابود می شود نیست.

ارسال نظر