تبیین ۸ مرحله اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان و عشایر مناطق محروم و مرزی
تعداد بازدید تعداد بازدید: 442 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت 2:16 ب.ظ، چهارشنبه، 30 اردیبهشت، سال 1394 نظرات بدون نظر

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی به تبیین ۸ مرحله اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان و عشایر مناطق محروم و مرزی پرداخت.

???????????????????????????????به گزارش رادکانا، مهندس مجید رمضانی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان و عشایر مناطق محروم و مرزی در 8 مرحله با بهره گیری از ظرفیت های درون سازمانی، سایر نهادهای دولتی و بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی در خصوص اجرای مرحله اول طرح مذکور بیان داشت: در مرحله نخست نیازسنجی و امکان سنجی آموزش های مهارتی روستاییان با استفاده از نظرات کارگروه های اشتغال استانی و شهرستانی برای متقاضیان شغل و یا ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع دستی و گردشگری صورت می گیرد.

رمضانی افزود: مرحله دوم اجرای طرح مذکور، برنامه ریزی آموزشی و تعیین شیوه ارائه آموزش است که بعد از نیازسنجی و امکان سنجی های صورت گرفته با توجه به امکانات و ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی، نیازهای آموزشی به منظور برنامه ریزی، الویت بندی می شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه ای و امکانات موجود روش های آموزشی متفاوتی از جمله آموزش های حضوری، نیمه حضوری و مجازی در قالب آموزش های سیار و ثابت ارائه می شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی اظهار داشت: تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی، منابع آموزشی و کمک آموزشی مرحله سوم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان و عشایر مناطق محروم و مرزی است.

مجید رمضانی خاطرنشان ساخت: در این مرحله استانداردهای آموزشی مرتبط تدوین و در صورت وجود استانداردهای مشابه، بازنگری می شوند.

وی افزود: همچنین منابع آموزشی لازم در قالب کتاب، جزوه، بروشور، سی دی تدوین در اختیار مهارت آموزان قرار داده می شود.

رمضانی در خصوص مرحله چهارم اجرای طرح مذکور که جذب، تربیت و یا تأمین مربی است، گفت: در این مرحله تربیت مربی بومی آموزش فنی و حرفه ای و توانمندسازی و ارتقای دانش و مهارت مربیان با هدف بکارگیری مربیان نخبه و برجسته به ویژه با استفاده از ظرفیت های مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار می باشد.

وی بیان داشت: آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی مرحله بعدی اجرای طرح مذکور است که براساس نتایج نیازسنجی و امکان سنجی ای صورت گرفته، تجهیز و راه اندازی کارگاه های آموزشی انجام می شود.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان کردکوی در ادامه بیان داشت: مشاوره آموزشی و هدایت شغلی جامعه هدف، مرحله ششم اجرای طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان و عشایر مناطق محروم و مرزی است .

وی تصریح کرد: سیستم مشاوره آموزشی، مراجعه کنندگان را با ارائه مشاوره و راهنمایی، استعدادیابی و نگاه به آینده شغلی در بهترین انتخاب کمک می کند.

مجید رمضانی اظهار داشت: ثبت نام از کارآموزان و اجرای دوره های آموزشی پس از مشاوره و هدایت آموزشی مراجعه کنندگان صورت می گیرد.

وی یادآور شد: سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای کارآموزان در پایان دوره آموزشی با برگزاری آزمون تئوری و عملی و صدور گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به قبول شدگان، مرحله هفتم اجرای طرح مذکور است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای در خاتمه اعلام کرد: در مرحله آخر، ارزیابی اثربخشی طرح، اخذ بازخورد و ارائه بازخوردها به حوزه های مرتبط در راستای بهبود فرآیند اجرایی طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم و مرزی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر