ضرورت توجه به روشهای نوین تبلیغی در انتخابات شهر و روستا
تعداد بازدید تعداد بازدید: 109 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت 3:16 ق.ظ، چهارشنبه، 13 اردیبهشت، سال 1396 نظرات بدون نظر

یکی از متداول ترین روشهای تبلیغی برای بصیرت افزایی ، آگاهی بخشی و افزایش شناخت جامعه از برنامه های نامزدها ایجاد فضای رقابتی در تبیین برنامه های نامزدهاست که به روشهای مختلف تبلیغی اشاعه می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ یکی از ضرورتهای انتخاباتی ایجاد فضای شورانگیزی و نشاط آوری جامعه برای جلب مشارکت حداکثری و شناخت دقیق از برنامه های نامزدهای انتخاباتی است.

در این راستا روشهای متعددی برای رسیدن به این هدف وجود دارد و جوامع مختلف برای نیل به این هدف از ابزارهای متفاوت و مختلف تبلیغی استفاده میکنند .

یکی از متداول ترین روشهای تبلیغی برای بصیرت افزایی ، آگاهی بخشی و افزایش شناخت جامعه از برنامه های نامزدها ایجاد فضای رقابتی در تبیین برنامه های نامزدهاست که به روشهای مختلف تبلیغی اشاعه می شود.

آنچه که در سنوات اخیر رغبت و گرایش مخاطبین را به شنیدن و دیدن برنامه ها، اهداف و بررسی قابلیتها در جهات مختلف را افزایش می دهد، ایجاد برنامه های تبلیغی با تشکیل جلسات مناظره ای نامزدها می باشد که چون دیدگاهها، برنامه ها و توانمندیها در کنار هم مقایسه می شود دارای جذابیتهای خاص تبلیغی اثر گذار خواهد شد.

تجربه این مهم در برنامه های انتخاباتی ریاست جمهوری نشان دهنده این است که روشی اجتماع پذیر است و میل و رغبت مخاطبین به دیدن و شنیدن مطالب مورد گفتگو بسیار است.

تجربه و فرهنگ این مهم در فضاهای تبلیغی جوامع کوچکتر شهرستانها و روستاها در انتخابات مجلس، شورای شهر و روستا نهادینه نشده است و در صورت پردازش صحیح و با برنامه می تواند روشهای تبلیغی سنتی را تغییر داده و با کمترین هزینه بیشترین بهره را انعکاس و معرفی نامزدها بنمایند و عملا در این نشستها و مناظره ها برنامه ها و رزومه هایی را مخاطبین انتخاب می کنند که دارای بار و تبیین برنامه ای بروز و متناسب با ساختار و روش و نیازهای اساسی جامعه باشد برتری خواهد یافت.

پیشنهاد رسانه ای این سامانه این است که؛ با برنامه ریزی دقیق و بررسی های همه جانبه و با لحاظ همه زوایای امنیتی، اجتماعی و تبلیغی آن برای برگزاری در انتخابات شورای اسلامی در شهرها و روستاها است که جوامع کوچکتر چون روستاها نیز با فرهنگ انتخاب برتر شناخت عمیق تری پیدا کرده و تجربه این روش در سطح جامعه ای محدود چون روستاها را به عینه تجربه ای متفاوت نمایند.

حال که شرایط برای انتخابات شورای اسلامی روستا پس از ابلاغ ستاد برگزاری شهرستان در شرف برنامه ریزی و اجرایی است، شایسته است متولیان نظام دهنده در انتخابات روستا، برای اولین بار، تجربه مناظره ای نامزدهای انتخاباتی را در یک اجتماع عمومی و دعوت عمومی به تجربه گیرند تا فضای رقابتی رفاقتی سالم انتخابات را به روش نوین در روستاها پیشگام باشیم.

برای تحقق این تجربه ساز و کار اولیه آن اعلام آمادگی نامزدهای انتخاباتی و اجرای آن از سوی مجریانی که دارای تجربه، تسلط کامل به فعالیتها، شخصیتها (نامزدها)، برنامه ها و آسیبهای اجتماعی روستا باشد خواهد بود.

با توجه به توانمندیها و پتانسیلهای بالای نامزدهای انتخاباتی در این دوره که از تجارب مفید در خدمات رسانی، برنامه ریزی و دارای شناخت واقعی و دقیق از مشکلات و آسیب های اجتماعی روستا می باشند، شرایط برگزاری یک مناظره عمومی با شرایط یکسان، برابر همراه با عدالت و توازن تبلیغی را بستر سازی و برنامه ریزی نمایند.

بحمدالله در این دوره نامزدهایی دارای مدارک و مدارج عالیه دانشگاهی و حسن سابقه در مسئولیتهای اجرایی در دستگاههای محل خدمت می باشند میتواند این ساز و کار را به شایستگی در روستا و در این دوره از انتخابات فراهم آورند.

شاید اجرا و برنامه ریزی این تجربه ،چون همیشه برای روستایمان بالاجاده را در ایجاد حرکتهای نوین فرهنگی در منطقه برجسته و پیشگام نماید.

نویسنده: عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/

ارسال نظر