۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای تغییر کاربری بریدگی غربی و شرقی یساقی اختصاص یافت
تعداد بازدید تعداد بازدید: 458 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت 8:42 ق.ظ، دوشنبه، 5 مرداد، سال 1394 نظرات بدون نظر

دکتر نظری مهر: الحمدالله بعد از برگزاری جلسات متعدد با وزیر محترم راه و صدور دستور از طرف ایشان و پیگیریهای مسئولین استانی و شهرستانی، موافقت و قول مساعد در خصوص تأمین اعتبار این پروژه گرفته شد.

radkana39به گزارش رادکانا، دکتر محمدجواد نظری مهر نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه اصلاح نقاط حادثه خیز جاده های استان ضروری است، گفت: با توجه به افزایش وسایل نقلیه و حجم مسافرت ها، ایمن سازی جاده ها باید در اولویت کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه به منظور اصلاح نقاط حادثه‌خیزی که میزان تصادفات زیادی را در سطح استان به خود اختصاص می‌دهند نیازمند اعتبار زیادی است، عنوان کرد: بحث اصلی در این مورد وجود مشکلات مالی است.

دکتر نظری مهر در ادامه یادآور شد: وجود نقاط حادثه خیز و بریدگی های غیراستاندارد در کنار معضل ظرفیت کم جاده ها از دلایل اصلی بروز حوادث متعدد در سطح جاده های استان بوده و هر سال سبب بروز سوانح رانندگی مرگبار و فوت تعداد زیادی از مسافران می شود و هیچ بعید نیست که با ادامه این روند، میزان مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای در استان افزایش یابد.

بریدگی غربی و شرقی یساقی با وجود حادثه خیز بودن مورد توجه مسئولین قرار نگرفته بود
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با توجه به حادثه‌خیز بودن بریدگی غربی و شرقی یساقی و تصادفات صورت گرفته در این محور، احداث زیرگذر، روگذر و یا دوربرگردان های ایمن را با اهمیت دانست و عنوان کرد: محور غربی و شرقی این روستای بزرگ و پرجمعیت که هم سطح با بزرگراه طراحی شده در همان ابتدا با مشکلات زیادی روبرو بود، ولی متاسفانه مورد توجه مسئولین قرا نگرفت و بعد از آن شاهد اتفاقات و تصادفات ناگوار جانی و مالی فراوانی در این نقطه غیر استاندارد بودیم.
نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه، از اختصاص 6 میلیارد تومان برای تغییر کاربری دو محور بریدگی غربی و شرقی یساقی و احداث زیرگذر، روگذر و یا دوربرگردان ایمن در این دو محور خبر داد و گفت: الحمدالله بعد از برگزاری جلسات متعدد با وزیر محترم راه و صدور دستور از طرف ایشان و پیگیریهای مسئولین استانی و شهرستانی، موافقت و قول مساعد در خصوص تأمین اعتبار این پروژه گرفته شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بروز تصادفات بسیار زیاد و تأیید پلیس راه استان مبنی بر حادثه خیز بودن این دو محور ما را مجاب کرده تا تغییر ساختار بریدگی غربی و شرقی یساقی و احداث روگذر، زیر گذر و یا نصب دوربرگردان های عریض و ایمن در این منطقه را در اولیت کاری خود قرار دهیم.

تمامی دستگاه‌ها در سایه تعامل و همدلی نسبت به رفع این مشکل اهتمام بیشتری داشته باشند

عضو سابق فدراسیون پزشکی ورزشی کشور با بیان اینکه، مشکلات زیاد این دو محور می طلبد تمامی دستگاه‌ها در سایه تعامل و همدلی نسبت به رفع این مشکل اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: تامین امنیت جاده ای به عنوان جزئی مهم از سلامت جامعه نیازمند عزم ملی، برنامه ریزی جامع و هماهنگ در بخشهای مختلف دولت مانند اداره کل راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، وزارتخانه های بهداشت، نهادهای آموزشی و اطلاع رسانی، نیروهای انتظامی و سازمان های غیردولتی است.

دکتر نظری مهر در خاتمه یادآور شد: گرچه تلاش برای کاهش تلفات تصادفات جاده ای و شهری یک وظیفه ملی است و باید تمام وزارتخانه ها و سازمانهای مسئول در قبال اتخاذ اقدامات پیشگیرانه بکوشند، اما نمی توان نسبت به این واقعیت بی توجه بود که ساماندهی امنیت جاده ها و کاهش حوادث جاده ای در منطقه به بسترسازی فرهنگ درست رانندگی نیازمند است.

انتهای پیام/

ارسال نظر