توضیحات مدیر روابط عمومی برج میلاد درباره فروش بلیت ۹۵ هزار تومانی!
تعداد بازدید تعداد 86 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت ۴:۲۶ ب.ظ، یکشنبه، ۲۷ خرداد، سال ۱۳۹۷ نظرات بدون نظر

بازی ایران و مراکش نه فقط در سینما‌ها که در بسیاری از فرهنگسرا‌ها و حتی برج میلاد پخش شده است؛ آن هم با قیمتی متفاوت از بلیت سینماها!

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ الاخره بعد از اما و اگر و کش و قوس‌های فراوان، طرح نمایش بازی‌های جام جهانی در سینما‌ها به تصویب رسید. طرحی که از همان ابتدا با اعتراض فیلمسازان مسیرش عوض شد!

این بار اعتراض‌ها پر بیراه نبود؛ به هر حال طرح اکران افطار تا سحر در ماه رمضان آن چنان که باید و شاید موفق عمل نکرد و اکران همه بازی‌های جام جهانی در سینما‌ها آن هم به مدت یک ماه و در ساعت‌های مختلف (سانس‌های مرده و زنده) می‌توانست به مراتب ضربه مهلک تری به فروش فیلم‌های سینمایی بزند.

دست آخر تصمیم بر آن شد که سه بازی ایران و سه بازی نهایی جام بیست و یکم بر پرده نقره‌ای به نمایش در آید. اما؛ از قضا بازی ایران و مراکش نه فقط در سینما‌ها که در بسیاری از فرهنگسرا‌ها و حتی برج میلاد هم پخش شده است؛ آن هم با قیمتی متفاوت از بلیت سینماها!


بیشتر بخوانید: اعتراض نظری به بلیت ۹۵ هزار تومانی پخش فوتبال جام جهانی در برج میلاد


طبق گزارش‌ها برج میلاد بلیت این بازی را با قیمت ۹۵ هزار تومان فروخته است! سوال اینجاست آیا اصلا اکران این بازی در سایر فضا‌های فرهنگی هنری هم مجوز داشته یا نه؟ از طرفی ناظران کجا هستند و آیا بر سر این نوع قیمت‌ها نظارتی می‌شود یا خیر؟

پیگیری خبرنگار ما در این باره تا حدی جواب داد؛ محمد قاصد اشرفی عضو شورای عالی اکران، در خصوص مجوزهای پخش فوتبال در مکان‌های عمومی، برج میلاد، فرهنگسراها و … گفت: ما یک مجوز کلی از وزارت ارشاد برای پخش بازی های جام جهانی فوتبال در سینماهای تهران و شهرستان ها گرفتیم؛ اما دیگر فضاهای شهری برای پخش فوتبال، از اماکن عمومی به صورت جداگانه مجوز گرفته اند.

همچنین، به نظر می رسد از صبح امروز اعتراض رسانه ها و پیگیری آنها درباره قیمت بلیت تماشای بازی در برج میلاد به نتیجه رسیده؛ چرا که این قیمت تا ۳۰ هزار تومان کاهش یافته؛ اما همچنان زیاد است و دلیل قانع کننده ای برای آن مطرح نشده است.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت بلیت بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ در برج میلاد 


اما با پیگیری بیشتر خبرنگار ما، لیدا دانشی مدیر ارتباطات و بین الملل  برج میلاد درباره حواشی نمایش بازی ایران – مراکش در این مکان توضیحاتی را به شرح زیر ارائه داد؛

«درباره پخش اولین بازی تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی، با مجوز از مراجع قانونی در سالن اصلی مرکز همایش‌های بین المللی و بر روی عریض‌ترین و بزرگترین پرده نمایش کشور صورت گرفته است و ارتباطی با سینمای برج میلاد ندارد.

نظام قیمت گذاری اماکن غیرسینمایی تابع تصمیمات شورای عالی اکران نیست و نسبت به خدمات ارائه شده کاملاً متفاوت است.

با توجه به امکانی که شهروندان برای تماشای بازی‌ها از تلویزیون خانگی دارند، تدارکی دیده شد تا مسابقات تیم ملی کشورمان و مسابقات فینال جام جهانی در شرایط ویژه‌ای برای علاقه مندان اکران شود. در این صورت مخاطب امکان انتخاب خواهد داشت که در چه فضایی و با چه خدماتی به تماشای بازی‌ها بنشیند.

در بازی ایران-مراکش تعداد محدودی بلیت به قیمت ۹۵ هزارتومان متناسب با خدمات ارائه شده به فروش رسید.

با توجه به زمان کوتاه اخذ مجوز تا پخش مسابقات و عدم امکان اطلاع رسانی به مخاطبان، بلیت ها با تخیف ۷۰ در صد در اختیار سایت‌های معتبر قرار گرفت و برای مراجعه کنندگان هم امکان تهیه بلیت از گیشه‌های فروش برج فراهم شد.

کارشناسی زنده در بین دو نیمه و پایان بازی با حضور چهره‌های مطرح ورزشی کشور و کارشناسان فوتبال و نیز ارتباط مستقیم با محل برگزاری مسابقات/ اجرای موسیقی‌های ملی و حماسی/ اهدای پرچم ایران به همه حاضران/ قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بین حاضران/ تولید و پخش آیتم‌های تصاویر اختصاصی از حواشی مسابقه از جمله خدماتی  است که در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد به علاقه مندان ارائه شد.

در شرایط فعلی و در آستانه‌ بازی‌های دیگر تیم ملی کشورمان، دستور بازنگری در قیمت، جهت رفاه حال شهروندان صادر شده و علاقه مندان می‌توانند بلیت بازی‌ها را با قیمت ۵۵ یا ۶۵ تومان (نسبت به تفاوت نمای دید) تهیه نمایند.»

به هر حال هر طرحی پس از تصویب و اجرا نقاط ضعف و قوتی دارد که در جای خود قابل بحث و بررسی است؛ اما طرح نمایش بازی های جام جهانی در سینماها در همین ابتدای اجرا، سوالات بی پاسخ زیادی دارد. جمعه شب (۲۵ خرداد) چیزی در حدود ۱۱۰ سینمای کشورمان که بیشتر در پایتخت بود، مملو از خانواده‌هایی شد که این بار به بهانه فوتبال به سینما آمده بودند.

طبق اولین آمار منتشر شده از فروش بلیت بازی ایران و مراکش، سینما‌ها چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون تومان به جیب زده اند. اینکه می گوییم به جیب زده اند شاید بیراه نباشد؛ چرا که هنوز مشخص نیست سهم فیلمسازانی که در زمان اکران فیلمشان، این بازی (البته مهم) روی پرده نقره‌ای رفته، چه می‌شود؟!


بیشتر بخوانید: سهم صاحبان فیلم از فروش بلیت‌های جام جهانی چقدر است؟


این هم از عجایب روزگار فرهنگ و هنر ماست که اول طرحی راه اندازی و اجرا می‌شود و بعد ساز و کار دقیقش را تبیین و تعیین می‌کنند!

سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران بحث در این باره را به جلسه این هفته ارجاع داده و گفته به زودی درباره این مسائل تصمیم‌گیری می‌شود!

این نکته را فراموش نکنیم که اگر در ابتدای این گزارش گفته شد، بعد از یک ماه طرح نمایش بازی‌های جام جهانی در سینماها به تصویب رسید؛ از نوعی بار تمجیدی هم برخوردار بود. اینکه این تصمیم گیری بر اساس مجوز و زیر نظر صاحب نظران و با تایید و تصویب و قانونمند اجرا شده، جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر