ید طولای هواپیماهای بوئینگ در سقوط/ مرگ ۵۲۲ نفر در “تابوت پرنده” آمریکایی طی یک سال اخیر
تعداد بازدید تعداد 168 تاریخ ارسال تاریخ ارسال: ساعت ۷:۱۷ ب.ظ، جمعه، ۲۰ دی، سال ۱۳۹۸ نظرات بدون نظر

درحالی یک فروند هواپیمای بوئینگ۷۳۷ در نزدیکی فرودگاه امام(ره) سقوط کرد که این نوع هواپیما ید طولایی در بروز سانحه و سقوط دارد، هواپیمایی که آمریکایی‌ها به آن لقب تابوت پرنده را داده‌اند.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا به نقل از دانا؛ حدود ساعت ۶:۳۰ دقیقه هیجدهم دی ماه جاری یک فروند هواپیمای بوئینگ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراینی به‌شماره پرواز PS752 از مبدأ فرودگاه امام به کییِف در منطقه‌ای بین پرند و شهریار سقوط کرد. این هواپیما ۱۷۶ مسافر و کروی پروازی داشته و به‌گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به‌محض اعلام سقوط این هواپیما،‌ تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

طی ماه‌ها و سال‌ها شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل سقوط پیاپی هواپیماهای بوئینگ مکس با چالش‌های اساسی روبه‌رو بوده است، چالش‌هایی که در نهایت باعث شده تا بسیاری از کشورها سفارش‌های خرید خود را به این کمپانی لغو کنند.

همان‌گونه که اعلام شد جدیدترین سانحه برای هواپیمای بوئینگ۷۳۷ صبح ۱۸ دی ماه در منطقه‌ای بین شهر جدید پرند و شهریار روی داده که به‌گفته رئیس اورژانس کشور تمامی مسافران و کروی پروازی این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این در مهرماه سال گذشته هواپیمای بوئینگ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت لاین ایر اندونزی در دریای جاوه سقوط کرد و  ۱۸۹ مسافر و کروی پروازی آن کشته شدند. حدود پنج ماه بعد نیز هواپیمای بوئینگ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اتیوپی دچار سانحه شد و ۱۵۷ سرنشین آن جان خود را از دست دادند. این دو هواپیما بر اساس اعلام کشورهای مربوطه نو بوده‌اند.

پس از این اتفاقات بود که شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل فشارها و همچنین لغو سفارش خرید، تولید هواپیمای نوع ۷۳۷ مکس را به‌حالت تعلیق در آورد. از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۳۷۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس تحویل شرکت‌های هواپیمایی مختلف شده که برخی از ایرلاین‌ها استفاده از این نوع هواپیما را به‌حالت تعلیق در آورده‌اند.

آبان‌ماه سال گدشته و پس از سقوط هواپیمای بوئینگ۷۳۷ اندونزیایی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند هواپیماسازی بوئینگ برای اخذ مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ۷۳۷ یک الگوی پنهانکاری عامدانه برای سودجویی را دنبال کرده است.

سناتور ریچارد بلومنتال دراین‌باره گفته بود بوئینگ برای تسریع فرآیند کسب مجوز برای این هواپیما یک “الگوی پنهانکاری عامدانه” را دنبال و بوئینگ عملاً یک تابوت پرنده طراحی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر