09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202131

20 دی 1400 12:09

بازدید: 426

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آزادشهر بزرگترین تولیدکننده‌ گل نرگس در گلستان است؛

گل‌های نرگس زیبایی دوچندانی در آزادشهر ایجاد کرده و چشم‌نوازی آن هوش از سر گردشگران می‌برد، گل‌هایی که زمستان گلستان را بهاری و طبیعت آن را جذاب کردند؛ علاوه بر گردشگرپذیری بیشتر به رونق اشتغال منطقه دامن زدند.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ باغ‌های گل نرگس آزادشهر، امسال نیز گردشگران زیادی را به این شهرستان کشانده است، تا چشم کار می‌کند زیبایی گل‌های سفید و زرد نرگس خیره‌کننده است، عطری دل انگیز که مشام هر گردشگر را معطر به بوی خوش می‌کند.

مدیر جهادکشاورزی آزادشهر با اشاره به اینکه این شهرستان، بزرگترین تولیدکننده‌ گل نرگس در استان گلستان است، گفت: بزرگترین باغ گل نرگس یکپارچه‌ شخصی کشور به مساحت ١٠هکتار در این شهرستان واقع است.

حسین ممشلی افزود: درآمد مناسب این محصول، باغداران دیگر را نیز به عرصه‌ی کشت و تولید این گل زینتی وارد کرده، به طوری که بیش از یک هکتار باغات پراکنده‌ گل نرگس نیز در این شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: رقم گل نرگس غالب، نرگس شیراز است و برداشت آن از ابتدای دی‌ماه آغاز و تا اوایل یا اواسط بهمن‌ماه نیز ادامه دارد.

ممشلی گفت: وجود این باغ‌ها بخصوص باغ گل نرگس چینیان‌پور، هر ساله پای گردشگران زیادی را به این شهرستان باز کرده است.

سطح زیر کشت گل نرگس در جهان حدود ۱۰ هزار هکتار است، کشور انگلستان با ۴ هزار و ۸۰۰ هکتار، هلند بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ هکتار، و ایران یک هزار و ۲۰۰ هکتار رتبه‌های اول تا سوم را از نظر سطح زیر کشت و عرصه گل نرگس به خود اختصاص دادند.


نظرات