09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202168

30 دی 1400 08:44

بازدید: 687

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان:

زنگانه از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به گلستان در هفته آینده خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا؛ علی محمد زنگانه صبح امروز در نشست صمیمی اصحاب رسانه اظهار کرد:  همزمان به ورود به پروژه ها و میزبانی سفرها لازمه این بود که به صورت موازی به انتظار به حق افکار عمومی، مدیران و دلسوزان نسبت به انتصابات بپردازیم.

استاندار گلستان ادامه داد:  ورود ما با تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مصادف بود و تکمیل و اصلاح و  نهایی شدن بودجه از موضوعاتی بود که وقت زیادی را از ما صرف کرد.

زنگانه بیان کرد: بررسی پروژه های سفر رئیس جمهور به استان گلستان از دیگر محورهایی بود که به آن توجه شده است و این سفر پس از سفر رئیس جمهور به روسیه رقم خواهد خورد.

وی به پروژه های سفر رئیس جمهور اشاره کرد و  خاطرنشان کرد:  استان نیازها را با کمک دستگاه های اجرایی مشخص می کند و از طریق وزارتخانه های ذی ربط رایزنی صورت می گیرد و پس از توافق با دستگاه های اجرایی در جلسه فنی و دفاع که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار می شود پروژه های مشخص به تصویب می رسد و به دنبال آن پروژه ها بررسی دقیق می شود و در نهایت به تصویب می رسد.

وی گفت: نتایج خوبی مصوبات سفر رئیس جمهور برای گلستان به بار می آورد که برای استان بسیار حائز اهمیت و کلیدی است.

این مقام مسئول بیان کرد:  استان گلستان جزو استان هایی است که عقب ماندگی تاریخی دارد و باید در فرصت این چنینی به بیش از یک هزار و ۲۰۰ پروژه نیمه تمام توجه شود و این مسئله می طلبد که نگاه ویژه ای به این مطالبات داشته باشیم.

زنگانه متذکر شد: تلاش زیادی انجام شد تا اجازه ندهیم که فضای استان به حاشیه برود و حفظ فضای استان و جلوگیری از حاشیه درست است که یک مسئله ای است که نباید پررنگ کنیم ولی انرژی زیادی را از مسئولان دغدغه مندان را گرفت.

وی افزود: یک چهارم از فرصت من صرف جلوگیری از این حاشیه های و جلوگیری از مسائل قومیتی و قومی و غیره شده  و اگر به آن توجه نمی کردیم استان گلستان نمی توانست در مسیر اهداف توسعه استان قرار بگیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: در برنامه ما پیشرفت همه جانبه روستاها که شامل ۴۷ درصد جمعیت استان می شود با توجه به ظرفیت های استان در نظر گرفته شده و از الگوهایی موفق در این زمینه استفاده می کنیم.

زنگانه افزود: پروژه هایی در استان داریم که چندین میلیارد برای آن هزینه شد ولی به دلیل آنکه از ظرفیت های مردمی و محله استفاده نشده توسعه پایدار نداشته و متوقف شده است.

وی به محرومیت زدایی در منطقه مراوه تپه توسط بنیاد علوی اشاره کرد و گفت: برنامه چشم انداز و افق ۱۴۰۴ در استان در نظر گرفته شده و برنامه استراتژیک استان در ۳۰ برنامه در طول سال تا آخر تدوین می شود و در نهایت این برنامه ها رونمایی می شود.

استاندار گلستان بیان کرد: برخی از برنامه های اساسی را نمی توانیم منتظر بگذاریم که برنامه علاج بخشی اعلام شود مثل خلیج گرگان نیاز به فاز تاخیری تدوین نداریم و برنامه عمل برای اجرایی شدن مصوبات بالا دستی داریم.

زنگانه به موضوع پتروشیمی اشاره کرد و افزود: برنامه های فوری برای اقدام در این مسیر در نظر گرفته شده که در سفر رئیس جمهور به آن توجه می شود.

وی گفت: فرصت های بیرونی که چندین دهه در استان های کشور حضور پیدا کردند آنها را پای کار بیاوریم، استان گلستان متاسفانه از حضور هلدینگ های اقتصادی و ظرفیت های بنیادها و مجموعه اقتصادی کلان کشور برخوردار نبوده است برای مثال شرکت سرمایه گذاری شستا پروژه عظیم سرمایه گذاری نداشته و یا مجموعه های شرکت های بنیاد علوی و مستضعفان باید در گلستان حضور پررنگ تری داشته باشند.

این مقام مسئول متذکر شد: در حال هماهنگی با شستا هستیم که چندین واحد ده هزار راسی پرورش گاو شیری را ایجاد کنند.

زنگانه بیان کرد: از ظرفیت همه رسانه های استان به عنوان یک یار تاثیرگذار استفاده می کنیم و از پاسخگویی واهمه ای نداریم.

انتهای پیام/


نظرات