09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202231

14 اسفند 1400 09:37

بازدید: 424

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیسی در بین مردم گرگان؛

رئیس جمهور گفت: امروز از منطقه آشوراده و بندر آن بازدید کردین ولی بسیار متاسف شدیم و این فضا می تواند به درستی استفاده شود.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع نخبگان، خانواده ایثارگران و اقشار مردمی استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان به عنوان استان اقوام شناخته می شود و انسجام بین اقوام این استان هستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: یاد مفاخر استان گلستان از میرداماد و میرفندرسکی تا حیکم جرجانی و سرداران شهید و مدافعان حرم و چهار هزار شهید که افتخار استان و ملت بزرگ ایران به شمار می روند.

رئیسی بیان کرد: لشکر کربلا و جلوه های موفق آن در شهر سال دفاع مقدس مقدس ایثارگران و خانواده شهدا منشا خیر برای ما به شمار می روند که باید رهنمودهای آنها استفاده کنیم.

وی ضمن یاد فقید محروم آیت الله طاهری ابراز داشت: آزمون های مختلفی این استان در مسیر انقلاب اسلامی داشته و شهدای زیادی از فارس، ترکمن و سیستانی از جلوه های مهم استان به شمار می رود.

این مقام مسئول بیان کرد: نکات مهمی در این جلسه بیان شد و آمادگی وجود دارد که از اقوام مختلف شاهرودی و نیشابوری و شهرهای مختلفی که رنگین کمان استان هستند این حرف ها را بشنویم.

رئیسی افزود: استان گلستان یکی از استان هایی است که به مردم آن علاقمند هستم و اعتقاد دارم مردمان این استان نیز به ما ارادت دارند.

وی بابیان اینکه ظرفیت های زیادی در استان است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم، گفت: باید از این امکانات استفاده کنیم، استان در این عالم برای آن است که زمین را آباد کند  از ظرفیت هوا و فضا برای این استان تلاش کند.

در قانون اساسی توسعه یافتگی فرعی بر محیط زیست است،  جامعه ما باید توسعه یافته شود ولی اگر احداث یک کارخانه باعث آسیب به محیط زیست شود نباید آن را بپذیریم.

این مقام مسئول افزود: موضوع کشاورزی یکی از مسائل مهم استان است و استان گلستان قطب کشاورزی است و اگر کشاورزی را در استان توسعه دهیم روستائیان ما دیگر نمی روند در حاشیه شهرها سکونت کند.

رئیس جمهور گفت: اقتصاد روستا باید فعال شود و برای این کار اگر تسهیلاتی است باید با روستائیان پرداخت شود و باید جاذبه برای کشاورزان و مردم وستا فراهم شود.

رئیسی افزود: چقدر ساحل داریم و اگر استفاده درستی از آن شود باعث توسعه خواهد شد.

وی گفت: امروز از منطقه آشوراده و  بندر آن بازدید کردین ولی بسیار متاسف شدیم و این فضا می تواند به درستی استفاده شود.

رئیس جمهور بیان کرد: این استان گذرگاه مسافران زائران امام رضا(ع) است و باید به آن توجه شود، امروز یکی از صنایع مهم استان مسئله گردشگری است که به دلیل پیچیدگی سیستم اداری باقی مانده است.

رئیسی افزود: منطقه آزاد اینچه برون ظرفیت زیادی دارد و مسئله اینچه برون باید مورد توجه قرار گیرد  منطقه آزاد آن فعال شود و از بازارچه مرزی بازدید داشتم و ظرفیت زیادی دارد.

وی به ارتباط بین کشورهای همسایه تاکید کرد  گفت: مدیریت صحیح می تواند مشکل استان را برطرف کند.

رئیس جمهور بیان کرد: باید نظام مسائل استان تعریف شود و بر روی مسائل کار شود و راهکارهای علمی باید ارائه شود و دانشگاه ها به عنوان اتاق فکر باید به حل مسئله کمک کند.

رئیسی افزود: از دانشگاه اگر بتوانند در این مسیر نقش آفرین باشند استقبال می کنیم.

وی مبارزه با فقر را از برنامه های جدی دولت دانست و گفت: باید فقر به ویژه فقر مطلق را نداشته باشیم و به هیچ وجه زیبنده دولت نیست و باید با فقر دولت مبارزه کنیم.

رئیس جمهور گفت: از ظرفیت مردم در حوزه فقر ستیزی استقبال می کنیم و خیریه هه در ایام کرونا تلاش زیادی داشتند و کمک های مردمی در ایام کرونان مردم را آرام کرد.

رئیسی بابیان اینکه از گروه های جهادی حمایت می کنیم، خاطرنشان گرد: گروه های جهادی در مناطق روستایی و دور افتاده برای کاهش آلام مردم تلاش می کنند و دولت در کنار آنها است و با تشکیل شورای عالی جهاد و بسیج سازندگی از این اقدامات جوانانی که در یان زمینه آمادگی دارند کمک می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کاهش آسیب های اجتماعی می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد و باید کارشناسان مسائل فرهنگی در این استان به آن تاکید داشته باشند.
رئیس جمهور به تنش های آبی اشاره کرد و گفت: آنجایی که نزولات آسمانی کمتری داریم با مدیریت صحیح توانستیم آب شرب و هم آب برای منابع کشاورزی و دامپروری را تامین کنیم.

رئیسی افزود: بخشی از صنایع می تواند با پساب مشکلش برطرف شود و آب کشاورزی نیز می تواند از این ظرفیت استفاده شود.

وی گفت: وی افزود: موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که این استان می تواند به جایگاهی که باید داشته باشد در حوزه اقتصادی باید برسد، در حال حاضر در نقطه ای هستیم ولی این نقطه مکانی نیست که نا را قانع کند.

رئیس جمهور افوزد: کارهای  زیادی می توانیم در استان داشته باشد و بیاد برنامه ریزی برای آن داشته باشیم و بر مصوبات نظارت می شود که بتوانیم استفاده شود.

این مقام مسئول افزود:  از برنامه های جدی دولت این است که بتوانیم صنایع تبدیلی را در استان گلستان و استان هایی  کشور تقویت کنیم.

رئیسی گفت: در آیات نورانی قرآن بیان می کند که پیامبر از مردم بود و د مردم بود و با مردم بود و مدیر در نظام اسلامی باید با مردم در مردم و با مردم باشد و این را باید مردم احساس کنند.

وی بابیان به حضور پررنگ مدیران در مساجد اشاره گرد و گفت: باید درب اتاق مدیران باز باشد و توجه به ارزش های انقلاب اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد‌

رئیس جمهور بیان کرد: هر کار زشتی در جامعه باید برای مدیران دولت زشت تر و هر کار نیکویی برای دست اندرکاران دولت باید نیکوتر باشد.

وی افزود: اگر کار امروز به فردا انداختند بعد است و باید این مسئله برطرف شود و مردم این انتظار را از دولت دارند.

این مقام مسئول گفت: انجام کار به نوقع مردم، عدالت و فسادتستیزی باید اساس کار دستگاه هایداجرایی باشد و بی عدالتی اجتماعی و اقتصادی و سیاسی زیبنده دولت نیست و از دستگاه های اجرایی پسندیده نیست.

رئیسی بیان کرد: حفظ سرمایه استان از ظرفیت ها است و سرمایه استان جنگل، معادن، کشاورزی و بسیاری از ظرفیت هایی است که وجود دارد ولی نیروی جوان تحصیل کرده وو آماده کار بزرگترین سرمایه استان است و این نیروها باید همواره مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: از سرمایه های مهم استان وحدت و انسجام و امنیت استانداست و از سرمایه های مهم استان که بسیار حائز اهمیت است دین نداری و توجه به فرهنگ این مردم است و از سرمایه هایی است که نمی توانیم با چیزی عوض کنیم.

امسال تابستان قطعی برق و گاز نداشتیم و ارتباطات با همسایگی از سیاست های دولت است و وزارت خارجه باید تلاش کند که ارتباط استان های مرزی با کشورهای همسایه بیشتر شود.

 استان گلستان ظرفیت های زیادی دارد که باید به آن توجه شود.

استان گلستان مهاجر پذیر است و باید به آن توجه شود.

وی افزود: موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که این استان می تواند به جایگاهی که باید داشته باشد د حوزه اقتصادی باید برسد، در حال حاضر در نقطه ای هستیم ولی این نقطه مکانی نیست که نا را قانع کند.

کارهای زیادی می توانیم در استان داشته باشد و بیاد برنامه ریزی برای آن داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: مسئله آسیب های اجتماعی استان را رنج می دهد و بخشی از آنها در این جلسه اشاره شد و بخشی از آن توجه نشد.

وی افزود: دین مداری از موضوعاتی است که باید به آن توجه شود و برای ما حائز اهمیت است.

رئیس جمهور گفت: مسائل مشکلات کشاورز با حضور مردم باید برطرف شود، دوستان ما برای مسائل مسائل اولویت استان برنامه ریزی کردند و برای این استان اعتبار دیدم و د شورای اداری استان این طرح ها مصوب می شود.

رئیسی بیان کرد: پروژه های بزرگ در استان مورد توجه قرار گرفته و برخی مشکلات مثل پتروشیمی حل می شود.

انتهای پیام/


نظرات