10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202244

21 اسفند 1400 12:56

بازدید: 430

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت:‌ بر اساس سامانه وزارت بهداشت که سیستم واکسیناسیون را پیگیری می‌کند افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند، با توجه به اعلام وزارت کشور می‌توانند بدون مشکلی به مسافرت بروند.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت‌‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «مسافران نوروزی باید چه تعداد واکسن را تزریق کرده باشند تا مجاز به مسافرت باشند؟»، بیان داشت: شاید مرتبه واکسیناسیون خیلی مهم نباشد؛چرا که ممکن است فردی دیر واکسن تزریق کرده؛ یعنی نوبت او نشده یا واکسن دوم را نزده باشد؛ اما بعد از آن به کرونا مبتلا شده باشد و اکنون در دوره احتیاط 4 تا 6 هفته‌ای باشد.

وی ادامه داد: بر اساس سامانه وزارت بهداشت که سیستم واکسیناسیون را پیگیری می‌کند افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند، با توجه به اعلام وزارت کشور می‌توانند بدون مشکلی به مسافرت بروند.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تأکید کرد:توصیه ما این است اگر افرادی می‌خواهند به سفر بروند و تاکنون مبتلا نشده‌اند با توجه به اینکه سرعت انتقال و سرایت سویه اُمیکرون بسیار بالاست، دز سوم را تزریق کرده و بعد به مسافرت بروند.

فرهادی در پاسخ به این پرسش که «آیا داشتن تست منفی کرونا ضرورت دارد؟»، خاطرنشان کرد: بنده هنوز مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا را ندیده‌ام اما تقریبا در همه پروتکل‌ها بیمار نبودن را شرط گذاشته‌ایم؛ یعنی اگر فردی سه بار واکسن را تزریق کرده اما در شرایط قرنطینه است نمی‌تواند به مسافرت برود؛ مگر تست منفی داشته و در سامانه ثبت شده باشد؛ البته منظور این نیست که افراد برگه تست منفی داشته باشند تا آن را به پلیس نشان دهند.

انتهای پیام/


نظرات