09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202256

07 فروردین 1401 11:09

بازدید: 453

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان گفت: مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین به شیوه حضوری بازگشایی می‌شوند.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا به نقل از فارس؛ علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان امروز در نود و ششمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همزمان با ستاد ملی کرونا ضمن تبریک فرارسیدن نوروز ۱۴۰۱ و سال نو اظهار کرد: عدم تزریق واکسن کارمندان به هیچ عنوان پذیرفته نیست و باید از ورود این افراد در محل کار جلوگیری شود، در صورت ادامه این روند غیبت و پس از آن فرد به تخلفات اداری معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصناف باید نسبت به اخذ QR اقدام کنند و همچنین نسبت به واکسیناسیون شاغلان در واحد صنفی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار گلستان گفت: معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تا پایان فصل بهار سال‌جاری سیستم یکپارچه واحدهای آزمایشگاهی در استان را به صورت پایلوت ایجاد کند.

* ساعت کار اداری به شیوه پیش از شیوع کرونا باز می‌شود

زنگانه با بیان اینکه ساعت کار اداری به شیوه پیش از شیوع کرونا باز می‌شود، خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین به شیوه حضوری بازگشایی می‌شوند.

وی ادامه داد: باید نظارت‌ها و مراقبت‌ها در ایام تعطیلات ادامه داشته باشد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همواره بالای ۸۵ درصد باشد.

استاندار گلستان گفت: استفاده از ظرفیت جامعه بسیج پزشکی در کنار «قرارگاه شهید سلیمانی» می‌تواند در ارتقا پوشش واکسیناسیون موثر باشد.

زنگانه افزود: تلاش ما ارتقا واکسیناسیون تا پایان فروردین ماه برای دُز اول بالای ۹۵ درصد، برای دُز دوم بالای ۹۰ درصد و برای دُز سوم بالای ۴۵ درصد است که البته نیازمند همراهی همگانی است.

* داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در دسترس و تحت پوشش بیمه‌ای باشند

وی اضافه کرد: باید با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی موجود واکسیناسیون کامل گروه‌های آسیب‌پذیر را مورد توجه قرار داد تا احتمال بروز فوت را به حداقل برسانیم.

استاندار گلستان گفت: باید داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی در دسترس و تحت پوشش بیمه‌ای باشند.

زنگانه افزود: تاکنون بیش از ۹۳.۲ درصد واجدین شرایط استان دُز اول، ۸۲.۲ درصد دُز دوم و ۳۱.۶ درصد هر سه دُز واکسن را دریافت کرده‌اند.

* متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی داشته‌ایم

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان قرمزی در استان نداریم، شهرستان‌های مینودشت، کلاله و ترکمن در وضعیت نارنجی، شهرستان رامیان در وضعیت آبی و باقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر ۱۶۱ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که از این تعداد ۴۵ بیمار در icu و ۲۹ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته دو مورد فوتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/


نظرات