10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202268

19 فروردین 1401 12:01

بازدید: 452

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه گلستان حوادث گنبدکاووس و مشهد از حرکت‌های زشت، خلاف اسلام و قانون دانست و گفت: بیان صحیح معارف اسلامی در بین مردم و طلاب شیعه و سنی هرگونه نقشه و توطئه دشمن را برای تفرقه‌افکنی و ایجاد ناامنی ختثی می‌کند.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ آخوند عصام‌الدین گوگلان استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در اولین روز ماه مبارک در گنبدکاووس شاهد کشته شدن دو طلبه اهل‌سنت با سلاح گرم و در سومین روز این ماه شاهد کشته شدن یک طلبه اهل شیعه و مصدوم شدن دو تن دیگر با سلاح سرد در مشهد مقدس بودیم که این حرکت‌های زشت و خلاف اسلام و قانون منشاء توطئه‌های دشمن و گروه‌های تروریستی است.

وی گفت: طلاب و اساتید اهل سنت مدرسه علوم دینی «ربانیه چنارلی» از توابع شهرستان مراوه‌تپه ضمن محکوم کردن این اقدامات از مسؤولان امنیتی و قضایی خواستار اقدام سریع و همراه با دقت در برخورد قاطع با عوامل تروریستی در حرم مقدس‌رضوی همچنین قتل دو طلبه در گنبدکاووس هستند.

استاد اهل سنت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر، بیان صحیح معارف اسلامی و وحدت بین علمای شیعه و سنی هرگونه نقشه و توطئه دشمنان را در کشور خنثی خواهد کرد.

گوگلان ادامه داد: علمای اهل شیعه و سنی باید در چنین موقعیت‌هایی هوشمندانه عمل کرده تا با رفتار و یا گفتار بی‌غرضانه خود آب به آسیاب دشمنان نریزند.

وی یادآور شد: دشمنان درصدد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بوده و همه ما به ویژه علما و روحانیون در این موقعیت باید با توجه به آیه قرآن کریم مبنی بر اینکه همگی باید به خدا، قرآن و هر وسیله‌ای که باعث وحدت بین مسلمین شیعه و سنی می‌شود چنگ بزنیم و متفرق نشویم تا دشمن از این تفرقه و شکاف سوءاستفاده نکند.

انتهای پیام/


نظرات