10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202270

20 فروردین 1401 10:04

بازدید: 464

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جهاد تبیین بیان راهبردی اسلام است، گفت: ما می‌خواهیم حرف دین را تببین کنیم شاید حرف دین برای بخشی از جامعه غریب و پنهان شده باشد.‌ در این زمان است که سنت ها و روش های دین فراموش می شودوظیفه داریم با فحشا، بی‌عدالتی، انواع آسیب اجتماعی همچون نزاع، تجاوز و غیره مبارزه کنیم.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ حجت الاسلام‌ حریزاوی در جلسه هم اندیشی علما اظهار کرد: این نشست هم اندیشی پیرامون یک وظیفه بزرگ به نام جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد توقف در مسیر پیشرفت کشور هستند، افزود: تکفیر حاصل و سوغات جهل است.

حریزاوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مسئلهه جهاد تبیین اهمیت زیادی قائل هستند و فرموده اند جهاد تببین بیان راهبردی اسلام است افزود: جهاد تببین وظیفه ای است که در عصر عقلانیت بشری هستیم اما به دوران قهقرایی تکفیر روبه رو هستیم .‌

وی ادامه داد: دورانی که در آن آمریکا و اسرائیل حمایت می کند از داعش آن هم نیرویی که به شیعه و سنی اهمیت نمی دهد ‌.همانطور که داعش در عراق بیشترین افراد را از بین اهل تسنن به شهادت رساند. تکفیر سوغات جهل است.

حریزاوی با اشاره به ماجرای شهادت  علمای اهل سنت و شیعه گفت: این حوادث که باعث ناراحتی و شکستن قلب ادم می‌شود. چرا در زمانی که ملت ما در برابر استکبار جهانی ایستاده است ،فشار اقتصادی را تحمل می کنیم و مانند دیگر کشورها سرتعظیم فرود نیاوردیم  باید شاهد این جنایت ها باشیم.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اقامه دین وظیفه ماست و این اقامه زمانی رخ می دهد که در راه خدا قیام کنیم. ما باید دین را تببین کنیم.

حجت الاسلام‌ حزیروای گفت: ما می خواهیم حرف دین را تببین کنیم شاید حرف دین برای بخشی از جامعه غریب و پنهان شده باشد.‌ در این زمان است که سنت ها و روش های دین فراموش می شود ما وظیفه داریم با فحشا، بی عدالتی، انواع  آسیب اجتماعی همچون  نزاع، تجاوز و غیره مبارزه کنیم.

وی اضافه کرد: جهاد تبیین ریشه‌ ای ترین جهاد است و در نتیجه انجام این جهاد به جهاد امید خواهیم رسید و آن را خواهیم داشت.این همان بیان محترمی است که در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند.‌

در پایان مراسم مهاجر معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان نیز از برگزاری این نشست ابراز خوشحالی کرد و اظهار داشت: این قبیل نشست ها می تواند در حل کردن مشکلات موثر باشد.

در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان نشست صمیمانه علمای اهل سنت با حضور حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین حجت‌الاسلام سیفایی رییس سازمان ادیان و مذاهب ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرزین،  مسئولان و همچنین  علمای اهل سنت برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام عباسعلی گرزین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان حضور مهمانان را خیرمقدم گفت.
در ادامه جلسه حجت الاسلام سیفایی اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی برای ساماندهی وحمایت و توانمندسازی تبلیغ دینی در کشور است.

وی افزود: ازآنجایی که نگاه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی براساس باور وعده های خداوند است امروزه با مسائل تبلیغ دینی مواجه هستیم. هدف ما از این نشست با برادران اهل سنت مسئله هایی که برسر راه تبلیغ دینی است.

 سیفایی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی یک میز و دستگاه نیست بلکه جایی برای شنیدن چالش ها نکات مثبت و منفی ... است هدف از برگزاری این نشست نیز شنیدن راهکارها، نکات مثبت ومنفی،چالشهای پیش رو در جریان تبلیغ دین است و امیدواریم  که درنهایت به یک جمع بندی برسیم.

در ادامه نشست برخی از علمای سنت به مباحثی همچون اهمیت امر به معروف و نهی منکر ، مراحل تحصیل علوم دینی ،اشراف بر مسائل جامعه که در امر تبلیغ دین اهمیت دارد پرداختند.

بررسی چالش های موجود بر سرراه تبلیغ دین مبین اسلام از جمله رشد وتعالی جامعه و استفاده مخالفان اسلام از فضای مجازی و رسانه و تبلیغات از دیگر مواردی بود که در این نشست صمیمانه به آن پرداخته شد.

انتهای پیام/


نظرات