10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202274

06 اردیبهشت 1401 11:54

بازدید: 432

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تیری که به سنگ خورد؛

قتل‌های طلبه‌های اهل سنت گنبدکاووس و روحانیون جهادگر در حرم مطهر رضوی باعث شد که روحانیون و طلبه‌های اهل سنت و شیعه منسجم‌تر از گذشته در کنار هم بمانند و از این وحدت و انسجام تیر رسانه‌های معاند برای موج سواری از چنین جنایاتی به سنگ خورد.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ داود خاندوزی؛ آخوند پژمان و آخوند خوجه دو طلبه‌ای بودند که در اواسط فروردین امسال به ضربه گلوله در گنبدکاووس به قتل رسیدند.

گرچه در روز‌های نخست این جنایت رسانه‌های معاند نسبت به موضوع قتل سکوت کردند اما یک روز قبل از ماجرای شهادت دو روحانی در گنبدکاووس بی‌بی سی فارسی در پی نوشت یکی از اخباری که به نقل از یکی از رسانه‌های استان گلستان منتشر کرده بود عنوان کرد «در سال‌های اخیر، گزارش‌هایی از حمله به روحانیان و طلاب در بعضی شهر‌های ایران منتشر شده که دربرخی موارد ضرب و شتم بوده یا منجر به قتل شده است. » و دقیقاً یک روز بعد از این مطلب ماجرای شهادت دو طلبه روحانی گروه‌های جهادی در حرم مطهر امام رضا (ع) اتفاق افتاد.

گرچه این رسانه معاند می‌رفت که از این ماجرا بهره برداری سیاسی برای ضربه به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد اما پس از وقوع قتل نخستین کسانی که قاتل را دستگیر کردند مردمانی بودند که در صحنه جرم حضور داشتند و حتی برای این کار جان خود را به خطر انداختند و این ماجرا نشانه محبوبیت روحانیت به عنوان علمدار انقلاب اسلامی در بین جامعه بود و از سویی دیگر پس از این ماجرا گروه‌های مختلف مردمی  ضمن ابراز همدردی این حرکت تروریستی را محکوم کردند.

از آنجایی که ریشه این اتفاقات از سویی رسانه‌ای معاند انقلاب اسلامی جریان‌سازی شده بود برخی از افراد ریشه اتفاقات اخیر در کشور را به هم گروه زدند که آخرین جزئیات پلیس نشان داد که قاتل در قتل گنبدکاووس انگیزه شخصی داشته است اما این جنایات با هر انگیزه‌ای باعث شد که روحانیون و طلبه‌های اهل سنت و شیعه منسجم‌تر از گذشته در کنار هم بمانند و این وحدت و انسجام باعث شد که تیر رسانه‌های معاند برای موج سواری از چنین جنایاتی به سنگ بخورد.

سردار محمد قنبری در خصوص ماجرای قتل گنبدکاووس گفت: پس از قتل دو طلبه اهل سنت در محله چای بوئین گنبد کاووس با سلاح گرم در تاریخ سیزدهم فروردین ماه سال جاری، عوامل انتظامی بلافاصله ضمن انجام بررسی‌های می‌دانی، تحقیقات خود را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی کشور ادامه داد: به دلیل حساسیت موضوع، تیم‌های ویژه تخصصی کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی و پلیس اطلاعات انتظامی کشور و استان گلستان رسیدگی به این پرونده را عهده دار و به صورت شبانه روزی شناسایی و دستگیری عوامل این جنایت را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار قنبری ادامه داد: علیرغم پیچیدگی‌های حادثه، در نتیجه اقدام هماهنگ اطلاعاتی وعملیاتی پلیس که حاکی از اشراف اطلاعاتی کامل انتظامی است، عوامل این جنایت روز دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه شناسایی و دستگیرشدند و از آنان سلاح به کار رفته در قتل کشف شد.

وی با اعلام این که ضارب علت قتل را خصومت شخصی عنوان کرده است، اظهار داشت: تحقیقات از متهمان پرونده در جریان بوده و اطلاعات تکمیلی در این باره متعاقباً به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

همچنین حیدر اسیابی نیز می‌گوید: بررسی‌ها نشان می‌دهد این قتل‌ها هیچ انگیزه خارجی و یا ارتباط به گروه‌های تروریستی نداشته و هم مقتولان و هم سه نفری که دستگیر شده‌اند، از اهل سنت گنبدکاووس هستند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: در بازرسی از منزل متهم، چهار قبضه سلاح جنگی کشف شد و این پرونده در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای گنبدکاووس به صورت ویژه در حال رسیدگی است.

آن چیزی که مسلم است دشمنان به دنبال آن هستند که از هر فرصتی برای انشقاق و ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و لازمه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان انسجام بیشتر و بصیرت است.

انتهای پیام/


نظرات