10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202276

06 اردیبهشت 1401 12:04

بازدید: 449

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نسیم همدلی در گلستان وزیدن گرفت؛

فعالان اقتصادی گلستان برای کمک به زندانیان و خانواده های آنان بیش از 2 میلیارد تومان کمک کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ رئیس کل دادگستری گلستان  در این مراسم که با حضور فعالان اقتصادی استان در دادگستری برگزار شد گفت: فعالان اقتصادی استان امروز در مجموع  2 میلیارد و 160 میلیون تومان کمک کردند که نیمی از این مبلغ برای کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و نیم ِ دیگر نیز برای حمایت از  خانواده های  زندانیان که مشکل معیشتی دارند،   اهدا شد .
حیدر آسیابی افزود: جلسه گلریزان ستاد دیه برای کمک به آزادی محکومان غیرعمد هم بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با  دعوت از خیرین سراسر استان در گرگان برگزار می شود .
آسیابی با بیان این که پارسال 300 محکوم غیرعمد از زندان های استان آزاد شدند گفت: مجموع بدهی این افراد 115 میلیارد تومان بود  که  40 میلیارد تومان از مبلغ این بدهی را شاکیان بزرگوارانه بخشیدند.
وی ادامه داد: 60 میلیارد تومان آن را  نیز با صدور رای اعسار در دادگاه های استان ، محکومان به صورت قسطی  در حال پرداخت هستند .
حیدر اسیابی افزود: مابقی این مبلغ هم از طریق پرداخت وام به مددجویان زندان ها و کمک های خیرین در ستاد دیه کشور و استان تامین شد .
آسیابی گفت: هم اکنون 70 محکوم جرایم غیرعمد در زندان های استان منتظر کمک های مردم و خیران برای آزادی هستند که در صورت تامین 10 میلیارد تومان امکان آزادی آنان فراهم می شود .
این مقام ارشد قضایی استان ادامه داد:  امیدواریم با کمک های امروز و بخشی هم از کمک هایی  در جشن گلریزان هفته آینده برگزار می شود ، این افراد نیز به آغوش خانواده های خود بازگردند.
دادستان مرکز استان هم در این مراسم گفت:  امروز با طیفی از زندانیان مواجهیم که به علت شرایط اقتصادی و تورم،  در کسب و کارهای خود به مشکل برخوردند و به علت ناتوانی در ادای دیون خود راهی زندان شده اند .
محمود اسپانلو افزود: هر چند در محاکم  استان تا جای ممکن از ظرفیت های مجازات های جایگزن حبس استفاده می کنیم اما باز هم به علت قوانین و مسائل اقتصادی شاهد ورود به زندان هستیم که این امر علاوه بر خود فرد،  خانواده های آنان را نیز دچار مشکل  کرده است .
دادستان اسپانلو افزود:  تعداد زیادی از این زندانیان ، سرپرست خانواده هستند و برچسب زندان آسیب  ها و چالش های جدی برای خانواده های آنان دارد .
وی ادامه داد: ما در انجمن حمایت از خانواده های زندانیان گرگان به دنبال رفع بخشی از مشکلات این خانواده ها هستیم و امیدواریم با همراهی فعالان اقتصادی و خیران کمی از مشکلات این قشر بکاهیم .
وی ادامه داد: پرداخت مستمری ، تامین جهیزیه ، سبد های معیشتی و کمک هزینه های بهداشت و درمان از جمله خدماتیست که در انجمن به خانوادهای مددجویان ارائه می شود.

انتهای پیام/


نظرات