09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202280

01 خرداد 1401 13:14

بازدید: 458

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: مخالفت برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره اول در خصوص شفافیت آرا این بود که معتقد بودند شفافیت سه قوه باید در کشور انجام شود.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا به نقل از فارس؛ رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در دوره اول برخی از نمایندگان با طرح شفافیت آرای نمایندگان به این دلیل مخالف بودند که اعتقاد داشتند این طرح باید در خصوص سه قوا انجام شود.

وی گفت: در دوره اول نیز موافق این طرح بوده و به آن رای دادم، به نظر می‌رسد یک طرح و یا لایحه وقتی وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی می‌شود باید از همه جوانب مورد بررسی و کار کارشناسی دقیق و علمی شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ هزار و ۲۰۰ عنوان قانونی در سال‌های گذشته انجام شده اما متاسفانه برخی از آنها به دلیل عدم کار کارشناسی دقیق و علمی نیاز به بازنگری داشته و یا بازنگری شده است.

* بیش از ۷۷ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح شفافیت رای دادند

نوروزی ادامه داد: زمانی که شفافیت دو قوای دیگر کشور در کنار قوه مقننه یا همان مجلس شورای اسلامی انجام شود، براساس منویات مقام معظم رهبری رانت و فساد از کشور برداشته خواهد شد.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم بر طرح شفافیت تاکید دارد و خوشبختانه این طرح با رای بیش از ۷۷ درصد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم باید بدانند که یک مسؤول و یا مدیر دستگاه اجرایی چه اموالی داشتند و بعد از مسؤولیت خود چه اموالی دارند و اموال مازاد خود را از چه راهی و چگونه به دست آوردند.

نوروزی ابراز کرد: حقوق و مزایای همه مسؤولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به طور شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: برخی از نمایندگان مجلس در دوره اول که این طرح برای تصویب به مجلس شورای اسلامی آورده شد مخالفت کردند و دلیل مخالفت آنها این بود که باید طرح شفافیت نه تنها برای قوای مقننه بلکه برای قوای سه‌گانه کشور انجام شود.

انتهای پیام/


نظرات