09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202319

28 خرداد 1401 10:36

بازدید: 433

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه نینوا:

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه نینوا گفت: حدود نیمی از زمین های کشاورزی استان و تعداد ۱۵۲۵ مربی با تحصیلات کشاورزی در ۷۰۰ روستا شامل 41 هزار کشاورز زیرپوشش برنامه های جهش تولید هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ سرهنگ رضا خزائیان با بیان اینکه بسیج جامعه کشاورزی به دنبال علمی کردن کشاورزی در روستاها است، اظهار کرد: اجرای برنامه جهش تولید در محصولات راهبردی گندم، برنج، جو، کلزا و دو محصول مزیت دار پنبه و سویا از اهداف این سازمان می باشد.

وی با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد کشاورزی و قشر بسیج جامعه کشاورزی گفت: بسیج جامعه کشاورزی در قالب قرارداد امنیت قضایی شهید ساجدی از دو سال قبل وارد فاز جدید ارائه خدمات به کشاورزان و دامداران کشور شد.

وی افزود: این قرارداد در دو بخش جهش تولید در محصولات زراعی و جهش تولید در بخش گوشت قرمز تشکیل شد که در قالب قرارداد امنیت غذایی در سپاه استان ها با فرماندهی فرمانده سپاه استان و در شهرستان ها با فرماندهی فرماندهان نواحی مقاومت بسیج مشغول خدمت هستند.

خزائیان اظهار داشت: از جمله خدمات ارائه شده توسط بسیج جامعه کشاورزی، خدمات کلینیکی دامپزشکی است که به صورت رایگان انجام میشود و تشکیل قرارگاه در استان و شهرستان ها و شورای علمی کردن کشاورزی در روستاها است و اجرای برنامه جهش تولید در محصولات راهبردی گندم، برنج، جو و کلزا و دو محصول مزیت دار پنبه و سویا می باشد.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه نینوا عنوان کرد: حدود ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش قرارگاه ما است که در ذیل این قرارگاه ستاد رفع محدودیت و موانع را در استان تشکیل دادیم و با هدف شناسایی و رفع موانع تولید در سطح روستاها مشغول به خدمت به این قشر زحمتکش هستیم.

وی تصریح کرد: جهش تولید در محصولات راهبردی با هدف افزایش بهره وری نهاده ها و تحقق امنیت غذایی پایدار در کشور میباشد که در این راستا، توانمند کردن مربیان با برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی، بازدیدهای مستمر، از برنامه های مهم ما در بسیج جامعه کشاورزی است.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی سپاه نینوا اذعان داشت: در حدود نیمی از زمین های کشاورزی استان و تعداد ۱۵۲۵ مربی با تحصیلات کشاورزی در ۷۰۰ روستا شامل ۴۱۰۰۰ کشاورز تحت پوشش برنامه های جهش تولید هستند و ۶۱ هزار قطعه زمین که در سامانه های ما ثبت شده است، مشغول همکاری با بسیج جامعه ی کشاورزی می باشند.

خزائیان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بسیج جامعه کشاورزی استان گفت: اهم اقداماتی که در برنامه جهش تولید در محصولات راهبردی انجام شده است شامل؛ تشکیل کارگاه ها و کلاس های آموزشی جهت توانمندسازی مربیان، تشکیل کارگاه های آموزشی به منظور توانمندسازی کشاورزان در کلیه روستاهای تحت پوشش، بازدید های علمی از مزارع آموزشی توسط مربیان با هدف پایش مزارع کشاورزی، ارائه توصیه های ترویجی به کشاورزان به صورت چهره به چهره، شناسایی چالش ها و موانع بومی روستاها به منظور برنامه ریزی در جهت رفع آنها، ایجاد شبکه کشاورزان نمونه و خبره در سطح شهرستان ها، افزایش بهره وری در تولید کشاورزی، ثبت و سازماندهی اطلاعات بیش از ۴۰۰۰۰ کشاورز در سامانه رصد امنیت غذایی کشور، ثبت اطلاعات بیش از ۶۰ هزار قطعه از اراضی کشاورزی بالغ بر ۳۵۰ هزار هکتار، می باشد.

وی عنوان کرد: برنامه جهش تولید در گوشت قرمز با فعال کردن کلینیک دامپزشکی با هدف جهش تولید، بالا بردن راندمان تولید در دامهای استان شکل گرفت و هفته ای دو روز کلینیک سیار نیز در روستاهای هدف، مشغول فعالیت هستند.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی افزود: در سال ۱۴۰۰ با منظور ارائه خدمات به کشاورزان تحت پوشش، تفاهم نامه ای را با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)منعقد کردیم که بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان داروی دامی از طرف این ستاد در اختیار سازمان قرار گرفت.به طور میانگین در سال گذشته و سه ماهه اول امسال بالغ بر ۱۱۰ هزار دام را به صورت رایگان ویزیت و مشاوره کردیم.

وی در پایان تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه محرومیت زدایی در ایام نوروز ۱۴۰۱ تحت عنوان قرارگاه نوروز، همکاری کامل با اداره کل دامپزشکی استان داشتیم و تیم های مشترک اعزام و سی هزار راس دام معاینه، مشاوره و تجویز دارو به صورت رایگان انجام شد.

انتهای پیام/


نظرات