28 فروردین 1403 | ٧ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202447

09 تیر 1401 10:32

بازدید: 362

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش خبر داد؛

مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش مالک نیروگاه گلستان از تصویب طرح توسعه نیروگاه گلستان با سرمایه‌گذاری 420 میلیون یورو در شورای اقتصاد خبر داد.

به گزارش رادکانا ؛ مصطفی نوراللهی مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش مالک نیروگاه گلستان با اعلام تصویب طرح توسعه بخش بخار نیروگاه علی‌آبادکتول در شورای اقتصاد از حمایت‌ها و تلاش‌های خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر نیرو و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی خصوصاً از پیگیری‌های رحمت نوروزی نماینده علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی و علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان در فرآیند تصویب این طرح تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: افزایش ظرفیت ۴۸۰ مگاوات (با بازیافت انرژی از دودکش نیروگاه موجود و بدون مصرف سوخت) و تبدیل آن به سیکل ترکیبی، افزایش راندمان نیروگاه از حدود ۳۴ درصد فعلی به بیش از ۵۰ درصد، سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیون یورویی و ایجاد اشتغالزایی از مزایای این طرح بزرگ در استان است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی آذرخش مالک نیروگاه گلستان ادامه داد: ضرورت توسعه زیرساخت لازم برای تامین برق پایدار برای طرح‌های تولیدی و اشتغالزا و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این حوزه، اجرای طرح توسعه نیروگاه علی‌آبادکتول را از اولویت سرمایه‌گذاری در این استان قرار داده و در راستای تحقق سیاست‌های مصوب بخش انرژی در برنامه ششم توسعه، اهمیت طرح در ابعاد ملی قابل توجه است.

نوراللهی اظهار امیدواری کرد با تسریع در اصلاح قرارداد با وزارت نیرو و حمایت‌های وزارت اقتصاد و دارایی در اخذ تسهیلات صندوق توسعه ملی و بانک عامل همچنین سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان به عنوان سهامدار اصلی، عملیات اجرایی فاز توسعه بخش بخار نیروگاه در آینده نزدیک به انجام برسد.

انتهای پیام/


نظرات