09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202469

12 تیر 1401 11:03

بازدید: 441

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خبرگزاری آلمان به نقل از منابع دیپلماتیک گفت که نخست وزیر عراق روز یکشنبه به جده عربستان می رود.

به گزارش رادکانا؛ خبرگزاری آلمان (د. پ.آ) گفته که مصطفی الکاظمی در این سفر که برای اعلام نتایج سفرش به ایران، صورت می گیرد، با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان و مقامات بلندپایه سعودی دیدار خواهد کرد.

وی اعلام کرد که پیش بینی می شود که الکاظمی روز یکشنبه به شهر جده سفر کند.

براساس گفته این مقام خلیج فارس،  الکاظمی در این دیدار، علاوه بر آن که عربستان را در جریان نتایج سفر اخیرش به ایران، قرار خواهد داد،  موضع تهران درباره برنامه مذاکرات با ریاض و ارتقای سطح مذاکرات دو طرف برای زمینه سازی جهت حل نقاط اختلافی ودرنتیجه احیای روابط کامل دیپلماتیک، به مقامات سعودی اعلام می‌کند.

این مقام خلیج فارس همچنین ادعا کرده است که پاسخ تهران به خواسته‌های عربستان و در رأس آن دست برداشتن از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی که تهدیدی برای امنیت و ثبات منطقه است، می‌تواند به ایجاد روابط مسالمت‌آمیز و مبتنی بر احترام متقابل و در راستای منافع ملل منطقه و رفاه و پیشرفت آن منجر شود.

این خبر درحالی منتشر می شود که فؤاد حسین وزیرامورخارجه عراق روز پنجشنبه با بیان اینکه بغداد پیشنهاد تبدیل گفت‌وگوی پنهانی ایران و عربستان به مذاکرات آشکار و علنی را مطرح کرده است،گفت که سیاست خارجی ما موفق بوده و بسیاری از کشورها از آن حمایت می‌کنند.

الکاظمی در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن به عربستان و سپس ایران سفر کرد و در این دو سفر، برای آرامش و ثبات در منطقه" گفت و گو کرد.

نخست وزیر عراق هشتم ژوئن اعلام کرد که مذاکرات ایران و عربستان که در بغداد در حال انجام است به مراحل پیشرفته رسیده است.

انتهای پیام/


نظرات