10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202474

13 تیر 1401 10:19

بازدید: 388

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: در دنیا صنعت، آخرین جایی است که برق آن قطع می شود اما در ایران ابتدا خاموشی ها در بخش صنعت سپس در بخش خانگی اعمال می شود که سبب کاهش تولید ناخالص داخلی خواهد شد.

به گزارش رادکانا؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: تغییر برنامه های ایام تعطیل به طور مثال فعالیت بخشی از واحدهای تولیدی در روزهای جمعه و بخش دیگر در باقی روزهای هفته می تواند در کاهش موارد خاموشی در صنایع اثر گذار باشد.

وی همچنین راه اندازی شیفت شبانه و تغییر ساعت فعالیت واحدهای تولیدی را از دیگر راهکارهای کاهش موارد خاموشی در بخش صنعت دانست و افزود: به طور مثال باید شرایطی فراهم شود که واحدهای تولیدی از اذان صبح تا قبل از ظهر فعالیت کنند.

 حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: همچنین دولت باید مشوق هایی را برای کاهش مصرف برق توسط مشترکین خانگی تعیین کند تا مردم برق کمتری مصرف کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از تعیین مشوق برای کاهش مصارف برق در بخش مشترکین خانگی، هر فردی که از الگوی مصرف پیشی گرفت باید به صورت پلکانی جریمه شود.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: در دنیا صنعت، آخرین جایی است که برق آن قطع می شود اما در ایران ابتدا خاموشی ها در بخش صنعت سپس در بخش خانگی اعمال می شود که سبب کاهش تولید ناخالص داخلی خواهد شد.

وی افزود: مردم باید در ساختار فرهنگی خود بپذیرند در مواقع کمبود برق، برق خانگی باید در ساعات مشخصی و بر اساس جدول زمان بندی معینی خاموش شود تا واحدهای تولیدی بتوانند به طور جدی فعالیت های خود را ادامه دهند.

حجت الاسلام حسینی کیا با بیان اینکه اکنون ۱۴ هزار مگاوات کمبود برق وجود دارد، گفت: با توجه به کمبود برق، در ابتدا برای اعمال خاموشی به سراغ واحدهای تولیدی بزرگ نظیر کارخانه جات سیمان، فولاد و واحدهای فعال در شهرکهای صنعتی می روند تا برق منازل قطع نشود‌.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر مردم همکاری کنند، حداقل فعالیت بخشی از صنایع با انجام زمان بندی، قابل مدیریت است.

انتهای پیام/


نظرات