10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 202635

26 تیر 1401 11:38

بازدید: 763

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مادر بارداری که روز جمعه 24 تیرماه جاری به دلیل درد شدید در ناحیه شکم و لگن به بیمارستان علی آباد کتول آمده بود، به دلیل قصور پزشکی و عدم بستری به موقع، به کما رفت.

به گزارش رادکانا به نقل از زرین نامه ؛ روز جمعه خانم جوانی که با درد شدید در ناحیه شکم و لگن به بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج) علی آباد کتول مراجعه کرده بود، با تجویز سرم توسط پزشک و بدون بررسی دقیق از طریق ابزار تشخیص پزشکی همچون سونوگرافی و... به خانه فرستاده شد.

وی که وخامت حالش همچنان ادامه داشت، دوباره به بیمارستان مراجعه کرد، اما پزشک اورژانس که ظاهراً اعتقادی به بستری کردن بیماران بد حال ندارد، علیرغم پیشنهاد و اصرار پرستاران به لزوم بستری خانم جوان، همچنان معتقد بود نیازی به بستری شدن و پیگیری علت درد شدید این بیمار نیست.

خانواده بیمار که بی توجهی پزشک نسبت به حال وخیم وی را می بینند، تصمیم می گیرند بیمار خود را با آمبولانس شخصی به گرگان منتقل کنند که در آنجا مشخص می شود این خانم جوان، بارداری خارج از رحم داشته و به دلیل تاخیر در تشخیص و انتقال به اتاق عمل، به کما برود.

 

قصور پزشکی و سوء مدیریت در تنها بیمارستان علی آباد کتول مسبوق به سابقه است، به طوری که این بیمارستان جایگاه مثبتی میان شهروندان نداشته و نتوانسته رضایت عمومی را کسب کند. رسانه ها نیز بارها به مشکلات و کمبودهای موجود در آن پرداخته اند. اما مدیریت ضعیف و نبود گوش شنوا سبب شده برخی بیماران در اثر این بی توجهی ها و کوتاهی ها، دچار آسیب های جدی شوند.

انتظار است دانشگاه علم پزشکی در این خصوص پاسخگو بوده و با خاطیان حادثه، برخورد جدی کند. چرا که بیمارستان بقیه الله الاعظم (عج)، تنها بیمارستان سومین شهرستان استان گلستان است و عدم اعتماد بیشتر به آن، ممکن است یا جان شهروندانی که جهت درمان به حضور در بیمارستان نیاز دارند را به خطر اندازد و یا آن ها را متحمل هزینه زیاد جهت ادامه درمان در بیمارستان های مرکز استان کند.

انتهای پیام/

 


نظرات