04 اردیبهشت 1403 | ١٤ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202763

24 مرداد 1401 16:59

بازدید: 436

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

از این بنگاه به آن بنگاه در پی یافتن سرپناه است، گَرد ایام میانسالی بر موهایش نشسته اما بعد از ۲۵ سال نتوانسته با حقوق کارگری منزل شخصی برای خود مهیا کند. شنیدن بخش نامه «تعیین سقف مشخص برای افزایش اجاره بها» هم حال دلش را خوب نمی‌کند زیرا سال گذشته هم این دستورالعمل ابلاغ شده بود اما عملیاتی نشد.

به گزارش رادکانا؛ از این بنگاه به آن بنگاه در پی یافتن سرپناه است، گَرد ایام میانسالی بر موهایش نشسته اما بعد از ۲۵ سال نتوانسته با حقوق کارگری منزل شخصی برای خود مهیا کند. شنیدن بخش نامه «تعیین سقف مشخص برای افزایش اجاره بها» هم حال دلش را خوب نمی‌کند زیرا سال گذشته هم این دستورالعمل ابلاغ شده بود اما عملیاتی نشد.

درِ شیشه‌ای بنگاه را باز کرد و از پله‌های آن پایین آمد، مشخص بود که این بار هم نتوانسته با پولی که دارد، مسکنی بیابد. صاحب بنگاه می‌گوید که روزانه بسیار هستند با این شرایط مراجعه کرده اما دست از پا درازتر برمی‌گردند.

کارگر یک واحد تولیدی است و مطابق قانون کار دریافتی دارد اما با پیشی گرفتن تورم از ساختمان و افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها نتوانسته خانه‌ای حتی در حاشیه شهر برای خود پیدا کند.

مشاهدات نشان می‌دهد نرخ اجاره در گرگان نسبت به سال قبل دو الی سه برابر افزایش یافته و شعار دادن مسئولان دردی را از مستأجران دوا نکرده است و آنها یا مجبور هستند خانه را تخلیه کرده و یا از افزایش رهن و اجاره تمکین کنند.

یک مدیر بنگاه معاملاتی مسکن در گرگان درباره افزایش اجاره گفت: برای شهرهای کمتر از یک میلیون نفر جمعیت تا ۱۵ درصد افزایش سقف اجاره بها در نظر گرفته شده اما مالکان با توجه به تورم و گرانی‌ها به این نرخ قانع نیستند.

میثم محمدی افزود: سال گذشته هم این مصوبه ابلاغ شده بود اما هر مالکی که به بنگاه مراجعه می‌کرد به عناوین مختلف، تقاضای افزایش ۳۰ الی ۵۰ درصدی اجاره بها را داشت.

وی بیان کرد: سال قبل بسیاری از مستأجران خانه‌های خود را تخلیه کرده و به مناطق پایین‌تر و به حاشیه شهرها و حتی روستاها رفتند؛ هم اکنون هم اوضاع بدتر از سال گذشته بوده و هر فردی که به بنگاه مراجعه می‌کند نمی‌تواند از عهده خواسته‌های موجران برآید.

محمدی گفت: علی رغم تنگناهای مالی، مستأجران از هزینه‌ها اولیه زندگی خود کم کرده و مجبور به تمکین درخواست مالک هستند زیرا در غیر این صورت باید ملک را تخلیه کنند.


انتهای پیام/
 


نظرات