05 اردیبهشت 1403 | ١٥ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202791

27 مرداد 1401 11:11

بازدید: 478

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دولت سیزدهم برای تابستان بدون خاموشی ۱۰۰ برنامه تدوین کرد؛

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان با اشاره به عدم رعایت الگوی مصرف برق در برخی ادارات گلستان از اخطار تذکر و قطع برق چهار دستگاه اجرایی پرمصرف در این استان خبر داد.

به گزارش رادکانا؛ سید احمد موسوی در قرارگاه خبری شهید همدانی استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبه استانی با توجه به تداوم گرما و لزوم همکاری در رعایت مصرف انرژی، برق چهار دستگاه اجرایی پرمصرف پس از اعلام اخطار و تذکر در گلستان قطع شد.

وی بر لزوم مدیریت بار انرژی به ویژه در زمان پیک مصرف تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها مکلف شدند در ساعات اداری ۳۰ درصد و ساعات غیر اداری ۶۰ درصد از میزان مصرف برق در ادارات را کم کنند، بر این اساس برق اداراتی که از مصوبه سرپیچی کردند قطع شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان با اشاره به تجارب تلخ گذشته و خاموشی‌های گسترده از ۲۸ اردیبهشت سال گذشته و خسارت‌های مالی به مردم گفت: دولت سیزدهم برای گذر از تابستان بدون خاموشی ۱۰۰ برنامه عملیاتی را تدوین کرد.

موسوی بیان کرد: تکمیل نیروگاه‌های کشور در بازه زمانی مشخص و افزایش راندمان با اجرای تعمیرات نیروگاهی، بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت بار و ... از برنامه‌های مهم دولت بوده است.

وی از توزیع و مصرف ۱۴۷۷ مگاوات برق در زمان اوج مصرف طی تابستان امسال در گلستان خبر داد و گفت: با همراهی مشترکین تاکنون هیچگونه خاموشی در استان نداشتیم.

موسوی با اشاره به اینکه نیروگاه علی‌آبادکتول ۱۰۰۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد، تصریح کرد: با تکمیل سیکل ترکیبی ۵۴۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه اضافه می‌شود که در سفر رییس جمهور به گلستان مصوبه ۴۳۰ میلیون یور اخذ شد.

به گفته وی؛ با همکاری برق منطقه‌ای مازندران نیروگاه ۸.۴ مگاواتی با ۱۲۰ میلیاردتومان اعتبار در شهرک صنعتی اترک افتتاح و عملیات اجرایی نیروگاه ۱۶ مگاواتی با ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در آق‌قلا آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان با اشاره به رهاورد ۵۰ میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به گلستان در حوزه برق گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد تومان از این اعتبار به استان تخصیص یافته است.

موسوی از سپاه و بسیج در اجرای رزمایش الگوی مصرف برق در ادارات قدردانی کرد و افزود: با انجام این رزمایش همکاری خوبی برای مدیریت مصرف در سطح ادارات رقم خورد.

وی در خصوص سرقت تجهیزات برق گلستان بیان کرد: سرقت تجهیزات فقط مختص برق نیست، با تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و پیش‌بینی گشت‌های مشترک اتفاقات خوبی در این بخش خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان از فوت سارقین برق در استان خبر داد و گفت: سرقت تجهیزات برق ۳۰ میلیارد تومان خسارت را در سال گذشته به بار آورد.

موسوی ابراز کرد: روستاهای مددکار بالای ۱۰ خانوار بدون برق نیستند ۸ هزار کیلومتر شبکه فشار ضعیف سینی در استان وجود دارد که ۳ هزار کیلومتر به کابل خودنگهدار تجهیز شدند.

انتهای پیام/


نظرات