06 اردیبهشت 1403 | ١٦ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202807

29 مرداد 1401 13:47

بازدید: 620

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: با انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان و بنیاد مسکن قطعا شاهد تحول خوبی در اقتصاد گلستان خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن گلستان سید محمد حسینی در نشست بین اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بنیاد مسکن اظهار کرد: پس از ابلاغ تفاهم نامه بین وزارت کشور و بنیاد مسکن کشور در خصوص توسعه و عمران روستایی،  جلسات مشترک کارشناسی و مدیریتی بین اداره کل امور روستایی و بنیاد مسکن در راستای مباحث مطرح شده در این تفاهم نامه به جهت سرعت بخشیدن به توسعه و عمران روستایی برگزار شد.

وی تصریح کرد: این جلسات با مطرح کردن چهار موضوع ابقا روستاها با اجرای طرح هادی و یا بازنگری انها، انجام منظومه روستایی در راستای کمک به اقتصاد روستایی، نظارت بر ساخت و سازها و ساماندهی آنها با استفاده از مصالح و معماری بومی روستایی و ساماندهی مدیریت امور زمین در روستاها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: با برگزاری این جلسات کارشناسی قرار شد اقدامات لازم در این خصوص انجام شود و مباحث بین دو دستگاه که در گذشته مطرح بود حل شود.

وی ادامه داد: علاوه بر مباحث مهم و کلی توسعه روستایی، مباحث جزئی دیگر مانند الحاق محدوده روستایی، تغییر کاربری در مجاور روستاها، اجرای طرح بازنگری و غیره که روزانه ذهن مردم را درگیر کرده را نیز حل و فصل نماییم.

حسینی گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و در قالب تامین زمین موردنیاز، از محل اراضی مازاد دستگاه های اجرایی تاکنون در ۶۰۰ روستا، زمین موردنیاز تامین شده و در حال انتقال به بنیاد مسکن است.

وی بیان کرد: با اجرای این تفاهم نامه مشترک در گلستان شاهد شکوفایی و توسعه همه جانبه در روستاها خواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره به اینکه بخش قابل توجه جمعیت استان گلستان روستایی بوده ابراز کرد: با توجه به اینکه اقتصاد استان گلستان وابسته به یکهزار روستا واقع در استان است، مطمئنا با عملیاتی شدن این تفاهم نامه مشترک علاوه بر تحول اقتصاد روستایی، شاهد تحول عظیم در اقتصاد گلستان خواهیم بود.

انتهای پیام/
 


نظرات