06 اردیبهشت 1403 | ١٦ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202819

30 مرداد 1401 18:42

بازدید: 447

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گزارش دانا از جلسه هم‌افزایی رزمایش گروه‌های جهادی عمران و معماری سازمان بسیج؛

امروز در اولین جلسه هم‌افزایی رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی عمران و معماری و هماهنگی‌های کنگره بزرگداشت شهدای مهندس در مجتمع حضرت ولی‌عصر (عج) سازمان بسیج، مسئولان استانی و کشوری این سازمان به بررسی الزامات و پیش‌نیازهای این دو برنامه نشستند.

به گزارش رادکانا به نقل از دانا ؛ امروز در اولین جلسه هم‌افزایی رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی عمران و معماری و هماهنگی‌های کنگره بزرگداشت شهدای مهندس در مجتمع حضرت ولی‌عصر (عج) سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید با سخنان محسن قناد زاده رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری سازمان بسیج با توضیح مأموریت‌های و تکالیف این سازمان در دو زمینه رزمایش گروه‌های جهادی در اسفندماه سال جاری و کنگره شهدای مهندس آغاز شد.

سپس حجت‌الاسلام نصیری دبیر کنگره توضیحاتی را دررابطه‌با برگزاری این کنگره ارائه نمود و افزود: مشورت، مستندنگاری تعریف دایره از معارفی ویژه در این زمینه، تولید محتوا با موضوعاتی نظیر بازی برای گسترش و فرهنگ‌سازی در این زمینه باید در صدر فعالیت‌های این کنگره قرار داشته باشد.

پس از دبیر کنگره، یونس پاینده مدیر فرهنگی بسیج سازندگی مهندسین ثبت نظرات فعالان این حوزه را قدمی کاربردی در راه برگزاری این رزمایش و کنگره دانست و از خسروی مسئول مرکز بسیج راه‌آهن کشور خواست تا نقطه‌نظرات خود را در این زمینه بیان نماید.

بیشتر بخوانید:
نشست هم افزایی گروه های جهادی عمران و معماری



خسروی اظهار کرد: گفتمان‌سازی، پیش از آغاز روند این کنگره می‌تواند در بهبود کیفی و کمی این برنامه کمک شایانی را نماید و دراین‌رابطه باید ارتباط با بنیاد شهید و دریافت بانک اطلاعات این شهدا را از این کانال مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم پس از کنگره این اطلاعات را در قالب کتاب در دسترس عموم مردم قرار دهیم و در کنار این اقدامات مهم است که دست به تولید تاریخی شفاهی در کنار مستندسازی آثار این شهدا را هم در دستور کار کنگره قرار دهیم.

شوهانی مدیر مرکز بسیج مهندسین استان کرمانشاه در این زمینه گفت: اثرگذاری روی مخاطب در چنین برنامه‌هایی بسیار مهم است و باید توجه داشته باشیم تا روند کنگره شهدای مهندس برای مخاطبین تکراری و کسل‌کننده نشود و در کنار اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی را هم برای اطلاع‌رسانی فعال کنیم.

قدیریان مسئول بسیج هوانوردی کشور نیز در این زمینه گفت: تبلیغ پیش از موعد دررابطه‌با این برنامه بسیار اهمیت دارد و باتوجه‌به تشابه بین نحوه برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها نیاز است که در برگزاری این برنامه نوآوری و خلاقیت تبدیل به روندی شود که بر جذابیت این کنگره بیفزاید.

قناد زاده نیز در تأکید گفته‌های حاضرین گفت: نظرات دوستان باید جمع‌بندی شود تا پس از اجماع به یک نتیجه کلی برای پیش‌بینی‌های لازم در راستای برگزاری این کنگره دست پیدا کنیم و چون کار متعلق به شهداست حتماً خود این عزیزان هم ما را در برگزاری بهتر این کنگره کمک خواهند کرد.

محمد باجالان نماینده فضای مجازی نیز دراین‌رابطه گفت: در کنار اطلاع‌رسانی‌های رسانه‌ای بهتر است کنگره شهدای مهندس، آی‌تی محور باشد و مثل سنوات گذشته جمع‌آوری اطلاعات شهدا زمان بر نشود و با استفاده از ظرفیت موجود در بسیجان در حوزه‌های مختلف از جمله بسیج دانشجویی و اساتید و کارگری و سایر حوزه‌ها هر فرد به نیابت از یک شهید نسبت به جمع‌آوری آثار شهیدی خاص از شهدای مهندس اقدام کند.

وی ادامه داد: فضای مجازی هم این توان را دارد که در بستر آی‌تی امکاناتی از جمله سایت و یا اپلیکیشنی مرتبط را در اختیار این عزیزان گذارد تا بر بستر نت همه این عزیزان بتوانند متن، فیلم و عکس و صوت‌های جمع‌آوری‌شده را از طریق نت یا اپلیکیشن بارگذاری کنند تا به‌سرعت این بانک اطلاعات شهدای مهندس تکمیل و در کنگره مورداستفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/



وی توضیح داد: این امکان وجود دارد تا این بانک اطلاعات را از طریق کد کیو آر در اختیار عموم قرارداد و یا بر مزار این عزیزان قرارداد تا با اسکن این کد همه آثار و خاطرات این شهدا در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی گفت: معاونت فضای مجازی این آمادگی را دارد تا با نشر و جریان‌سازی تأثیر این کنگره در فضای مجازی را تشدید کند تا فرهنگ شهدای مهندس در جامعه و از طریق فضای مجازی بهتر دیده شود.

پس از باجالان، قناد زاده مثال‌هایی در مورد شهید چمران زد و الگوسازی از شهدایی مثل ایشان را به‌عنوان شهدای شاخص مهم دانست و نجفی مسئول بسیج مهندسی استان قم تأکید کرد براین‌اساس باید بر وصیت‌نامه این شهدا تکیه کرد و اقداماتی را نیز از طریق پویش طراحی یادمان این شهدا دنبال نمود و از ظرفیت باغ‌موزه شهدا و یا پیگیری این طرح‌ها به‌صورت مسابقه نیز استفاده کرد.

در انتهای این جلسه حسین‌زاده و پور بهرامی مسئولین بسیج مهندسین در استان مازندران و خوزستان نقطه‌نظرات خود را بیان کردند و مهندس افشار نماینده وزارت راه و شهرسازی از تجربیات موفق قبلی در این زمینه سخن گفت و جلسه با جمع‌بندی دکتر محسن قناد زاده از کنگره شهدای مهندس و رزمایش گروه‌های جهادی به پایان رسید و مقرر شد نتایج این جلسه به‌صورت کتبی با سایر زیرمجموعه‌ها به اشتراک گذاشته شود و دستورالعملی تهیه و به همه مجموعه‌های این سازمان ارسال گردد.
 


نظرات