06 اردیبهشت 1403 | ١٦ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202824

30 مرداد 1401 18:57

بازدید: 518

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

کولیوند:

رییس جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر در کنار مردم همدان است تا وضعیت آب شرب به شرایط اولیه بازگردد و آب پایداری برای همدان تامین شود.

 به گزارش رادکانا؛ پیرحسین کولیوند رییس جمعیت هلال احمر کشور در سفر به همدان به منظور کمک به تامین آب شرب همدان در تنش آبی ایجاد شده اظهار کرد:  تنش آبی باعث مشکلاتی در شهر همدان شده که هلال احمر با تمام توان ورود کرده است.

وی با بیان اینکه هلال احمر با اهدای آب آشامیدنی به محلاتی که نیاز به آب شرب دارند همراه مردم شده است افزود: امیدواریم با همت استاندار و دولت سیزدهم هر چه زودتر آب همدان به شرایط اصلی و اولیه خود برگردد و آب پایدار را در همدان داشته باشیم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور یادآور شد: جمعیت هلال احمر در کنار مردم همدان است و اهدای آب آشامیدنی توسط هلال احمر ادامه دارد تا وقتی که همدان به شرایط اولیه بازگردد که امیدواریم تاثیرگذار در حل مشکلات باشیم.

استاندار همدان نیز اظهار کرد: شهر همدان در سالیان متمادی دچار خشکسالی شده و سد اکباتان که تنها منبع تامین آب شرب همدان است به دلیل کاهش بارندگی، آب آن به صفر رسیده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: آبرسانی از سد تالوار که در سال ۸۳ مصوب شده بود در دهه ۹۰ تنها ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و پروژه متوقف بود تا اینکه در دولت سیزدهم یکی از اولویت‌ها آبرسانی از تالوار به همدان بود.

وی خاطرنشان کرد: با مساعدت رییس جمهور هزار میلیارد تومان بودجه به این طرح آبرسانی اختصاص یافت و در طول چند ماه تقریبا ۵۰ درصد کار انجام شد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد باقی مانده از طرح، طی سه هفته آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد عنوان کرد: با توجه به اینکه طی روزهای اخیر سطح آب در سد اکباتان پایین آمده و خروجی آن کاسته شده، برخی از مناطق دچار تنش آبی شده و سیستم و نظامات آبرسانی را به هم زده ولی تلاش می‌شود که آبرسانی زودتر تکمیل و انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه خط ۱۵ کیلومتری برای آبرسانی نیز باید در شهر انجام شود تصریح کرد: این پروژه نیز باید طی دو هفته انجام شود که بیش از ۵۰ درصد آن انجام شده است‌.

قاسمی‌فرزاد خاطرنشان کرد: با توجه به بحران و تنش آبی که ایجاد شده و قطعی آبی که در همدان است، تلاش می‌کنیم با تانکر آبرسانی را انجام دهیم و ریاست محترم هلال احمر نیز به همدان آمده که با نگاه وسیع، همت عالی و با امکانات هلال احمر ما را کمک کند.

وی اضافه کرد: تنش آبی در شهرستان همدان اسدآباد، نهاوند، فامنین و کبودراهنگ و در بسیاری از روستاها وجود دارد و اکنون بیشتر روستاها با تانکر آبرسانی می‌شود.

استاندار همدان یادآور شد: در این راستا جمعیت هلال احمر یک‌هزار کلمن شیردار با آب بهداشتی در اختیار افراد قرار داده است و آقای کولیوند دستور تهیه ۲۰ هزار کلمن دیگر را نیز داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین هلال احمر یک میلیون بطری یک و نیم لیتری آب شرب در اختیار همدان قرار داده تا در نقاط کم برخوردار توزیع شود.

انتهای پیام/


نظرات