05 اردیبهشت 1403 | ١٥ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203117

13 دی 1401 09:49

بازدید: 578

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

حیات و شهادت سردارسلیمانی برکتی برای دین اسلام بود و درس سربازی برای همه انسانهایی که منتظر ظهور امام زمانند او سعادتمندانه زیست و سعادتمندانه در قرب جوار حق جای گرفت.

به گزارش سرویس جهاد و مقاومت رادکانا؛ یاد و خاطره شهادت سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، و شمار دیگری از رزمندگان جبهه مقاومت که به دستور مستقیم ترامپ رئیس جمهور امریکا صادرگردیده بود هرگز فراموش نخواهد شد.

ایمان سردار دلها، شهید سلیمانی به عالیترین قطب نمای هدایت در سُبُل متفرقه؛ یعنی قرآن کریم و یقین او به حشر و نشر انسان بعد از این جهان فانی، وی را دریک مشارطه، مراقبه، محاسبه و معاقبه يا مؤاخذه در زندگی قرار داد.

او یقین داشت که هر نَفسى چشنده مرگ است و باز گشتش به سوى خداست، شهید سلیمانی خود را در برابر منعم، امانتداری میدانست  که باید وفای عهد نماید، او معتقد بود آنچه را که دارد از الطاف بیکران الهی است، خود را شاکر احسان خالق هستی می دانست.

وفاداری و خضوع و خشوع را می توان در سیره عملی آن عزیز دید، وی در وصیت نامه اش فرموده است که «خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمد مصطفی(ص) را نداشتم و اگر بی‌بهره بودم از دوره مظلومیت علی‌بن ابی‌طالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قرار دادی که آنها در همان مسیر، جان خود را که جان جهان و خلقت بود، تقدیم کردند،خداوندا ! تو را شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیّع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز ؛ که جانم فدای جان او باد ؛قرار دادی.»

سردار سلیمانی در عرفان عملی؛ مصداق عینی آنانى بودكه مى گويند: «پروردگار ما خداست، و در اين راه استقامت مى كنند، فرشتگان الهى بر آنان نازل مى شوند و مى گويند كه نترسيد و محزون نشويد كه بهشت وعده داده شده بر شما بشارت باد آیه 30فصلت» را در شیرازه جان داشت . یعنى روى آوردن به خدا و روى گرداندن از هر چه غیر خدا است. باور شهیدسردار سلیمانی به خالقیت خدا از او انسانی ساخته بود که ایمان داشت،  همه اسباب و مسبّبات عالم را ناشی از اراده خدا است و ویژگی بارز دیگر سردار سلیمانی داشتن تقوای ستیز وتقوای پرهیزدررفتار وگفتار ودر سلوک سیاسی ؛اجتماعی،فرهنگی وخود راخادم محرومین ومظلومین دانسته ونگاه او رنگ و قالب جغرافیایی واعتقادی و قومیتی به خود نمی گرفت؛ سید حسن نصرا...در مصاحبه ای می گوید: «یک روز که نمازم تمام شده بود، به ذهنم آمد که عزرائیل به سراغم بیاید و به من بگوید که می‌خواهد به ایران برود و جان حاج قاسم سلیمانی را بگیرد. بگوید که خداوند در این باره استثنایی قائل شده است؛ این که روح از بدنم جدا کند تا گرفتن جان حاج قاسم به تاخیر بیافتد. قطعا حاضر بودم بگویم جان من را بگیرد و حاج قاسم را فراموش کند. ... یکی از دوستانمان از من پرسید که چرا چنین دیدگاهی داری؟ به او گفتم که دو دلیل دارد. اولی به خاطر دوستی، محبت، برادری و علاقه‌ای است که میان ما است و دلیل دوم این است که من باور دارم وجود او به اسلام، مسلمانان، امت اسلامی و مقاومت بیشتر از وجود من کمک می‌کند. موضوع فقط یک چیز احساسی نیست بلکه من این مرد را و وجود پربرکتش را دراین حد باور دارم. او چنین جایگاهی در قلب من داشت.» تجلی ایمان  و دلبستگى و محبت اوبه لایت نبی مکرم اسلام (ص) وائمه هدی علیهم السلام  در طول زندگی فردی ومبارزاتیش توانسته بود از او یک صاحب  منظومه  شخصیتی عارفانه را با عنوان مکتب سلیمانی در زندگی بسازد. لذا درکلام امام خامنه ای می بینیم که می فرمایند: «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را با چشم یک مکتب ، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز، نگاه کنیم.» 27/۱۰/۱۳۹۸

رمز این توفیق؛در حقیقت برگرفته از مکتب امام خمینی (ره)، ورهنمودهای امام خامنه‌ای است. شهید حاج قاسم سلیمانی با شناخت عمیق از توطئه های استکباری برعلیه انقلاب اسلامی در وصیتنامه اش سفارش می کند :«امروز قرارگاه حسین‌بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند. اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص). برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند رهبری است؛ رهبری متصل به و منصوب شرعی و فقهی معصوم. خوب می‌دانید منزّه‌ترین عالِم دین که جهان را تکان داد اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، ولایت فقیه را تنها نسخه نجات‌بخش این امت قرار داد؛ ... به‌دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه ولایت را رها نکنید... این خیمه اگر آسیب دید، بیت ا... الحرام و مدینه حرم رسول ا... و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمی‌ماند؛ قرآن آسیب می‌بیند.برادران و خواهران عزیز ایرانی من، ... از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید.» وخطاب به مسئولین می فرماید: «شرط اساسی آن [این است که] اعتقاد حقیقی و عمل به ولایت فقیه داشته باشد. اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی و آنچه مبنای آن بوده است؛ از اخلاق و ارزش‌ها تا مسئولیت‌ها؛ چه مسئولیت در قبال ملت و چه در قبال اسلام. مقابله با فساد و دوری از فساد و تجمّلات را شیوه خود قرار دهند.» و خطاب به علما می فرمایند: «سخنی کوتاه از یک سرباز 40ساله در میدان، به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی مراجع عظام تقلید؛ سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود.این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است، این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی‌نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است. من حضرت آیت‌ا...العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیانتان و دیدارهای‌تان و حمایت‌های‌تان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید. اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود.» حیات و شهادت سردارسلیمانی برکتی برای دین اسلام بود و درس سربازی برای همه انسانهایی که منتظر ظهور امام زمانند او سعادتمندانه زیست و سعادتمندانه در قرب جوار حق جای گرفت.

روحش شاد و راهش پر ره رو باد.     

انتهای پیام/


نظرات