10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 203137

17 دی 1401 08:08

بازدید: 827

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مجلس نمایندگان آمریکا در دوازدهمین رأی‌گیری خود طی چهار روز گذشته باز هم نتوانست بر سر انتخاب رئیس این مجلس به توافق برسد.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا؛ مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در دوازدهمین رأی‌گیری خود طی چهار روز گذشته باز هم نتوانست بر سر انتخاب رئیس این مجلس به توافق برسد. 

بر اساس گزارش ها، «کوین مک کارتی» جمهوری خواه که بالاترین بخت را برای تصدی ریاست مجلس نمایندگان آمریکا دارد، در دوازدهمین دور رای گیری نتوانست آرای کافی برای ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را بدست بیاورد.

این برای نخستین بار بعد از ۱۶۴ سال است که بیش از ۸ دور رأی‌گیری برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان برگزار شده است. 

در رای گیری پیشین «حکیم جفریز» رهبر اقلیت دموکرات ۲۱۲ رأی و کوین مک‌کارتی، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه ۲۰۰ رأی کسب کردند. دلیل ششمین شکست مک‌کارتی، رأی ۱۲ نماینده جمهوری‌خواه به «بایرون دونالدز» عضو راست‌گرای افراطی این حزب در مجلس نمایندگان است. همچنین ۷ جمهوری‌خواه به «کوین هرن» نماینده ایالت اوکلاهما و ۱ نفر (گیتس) به ترامپ رأی داده بود.

تفرقه جمهوری‌خواهان برای انتخاب رئیس با استهزاء «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مواجه شده و بایدن در این‌باره گفت اگر جنگ داخلی بین جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان ادامه یابد، ممکن است غیرمنتظره‌ترین نامزد و حتی یک تازه‌کار به ریاست این نهاد انتخاب شود.

مک‌کارتی با یک گروه مخالف در حزب جمهوری‌خواه روبروست که خواستار تغییرات در نحوه عملکرد مجلس نمایندگان هستند. گرچه او در برابر بسیاری از خواسته‌های آن‌ها تسلیم شده اما همچنان از رای لازم برخوردار نیست. مک‌کارتی اصرار دارد که کناره‌گیری نمی‌کند و تا زمانی که بتواند حمایت لازم را به دست آورد، تلاش خواهد کرد.

پایان پیام/.


نظرات