31 فروردین 1403 | ١٠ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203147

18 دی 1401 08:46

بازدید: 524

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل راهداری گلستان خبر داد؛

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از آماده‌باش راهداری برای مقابله با سرما و یخبندان در سامانه بارشی پیش‌رو در سطح استان گلستان خبر داد.

به گزارش سرویس حوادث رادکانا؛ عادل مصدقی در گفتگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و پیش بینی سرما و یخبندان در گلستان سومین جلسه قرارگاه زمستانی استان صبح روز جمعه(16 دی) در راهدارخانه اولنگ رامیان برگزار شده و در راستای تأمین و تجهیزات لازم ناوگان راهداری به ویژه برای راهداری زمستانه اختیارات ضروری و لازم به شهرستان‌ها داده شده تا در سرما و یخبندان پیش رو با مشکل مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد ماشین آلات راهداری استان از امکانات و تجهیزات لازم بهره مند بوده و آماده عملیات راهداری هستند، افزود: در حاشیه جنوب استان گلستان 10 پایگاه زمستانه داریم که اکیپ‌های زمستان به طور شبانه روزی، در شرایط سخت و به دور از خانواده مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اضافه کرد: برای خدمات دهی بهتر به مردم استان در سامانه ناپایدار جوی پیش رو استفاده از ظرفیت ماشین آلات بخش اداری و همچنین امکانات بخش خصوصی و صنوف حمل و نقل و توان بخشداران و فرمانداران در دستور کار ما قرار گرفت تا شاهد برقراری ترافیک ایمن و روان در این شرایط باشیم.

مصدقی از افزایش ذخیره سازی شن و نمک در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: گرچه قرارگاه زمستانی حمل و نقل و راهداری گلستان فعالیت خود را از مهر ماه در استان گلستان آغاز کرده بود اما با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی گلستان و احتمال وقوع سرما و یخبندان، تمهیدات لازم اتخاذ شده و آمادگی این بخش ویژه‌تر از قبل شده است.

وی مشارکت مردم و کاربران جاده‌ای را در گذر بی حادثه و آسان از فصل زمستان مهم خواند و خاطرنشان کرد: در سامانه بارشی پیش‌رو دمای هوا کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و حتی سرمای شدید در مناطق شمالی و مرزی استان نیز حاکم می‌شود که در این شرایط بروز یخبندان و لغزندگی جاده‌ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان از استفاده از زنجیره چرخ به ویژه هنگام تردد در مناطق کوهستانی و گردنه‌ها را الزامی دانست و افزود: با فعالیت این سمانه ناپایدار جوی اختلال در ترددهای جاده‌ای محتمل است لذا به هم‌استانی‌ها توصیه می‌کنیم سفرهای غیرضروری خود را به زمان دیگری موکول کنند.

انتهای پیام/


نظرات