10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 203152

18 دی 1401 13:13

بازدید: 478

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در پی پیش بینی برف و باران و کاهش ۲۰ درجه‌ای دما در گلستان، دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش سرویس حوادث رادکانا؛ امان محمد کمالی، مدیرکل هواشناسی گلستان امروز شنبه ۱۷ دی در جلسه مدیریت بحران گلستان که با موضوع ورود سامانه سرد بارشی به استان برگزار شد، گفت: سامانه سرد و بارشی از امشب وارد استان می‌شود و تا دوشنبه به صورت بارش پراکنده و در ارتفاعات به شکل ریزش برف پراکنده، فعال خواهد بود.

کمالی ادامه داد: از دوشنبه با تشدید فعالیت این سامانه تا پنجشنبه، برف و یخبندان و در ارتفاعات، کولاک و پدیده مه پیش بینی می‌شود.

او افزود: به دنبال فعالیت این سامانه، دمای اغلب مناطق استان به زیر صفر خواهد رسید و سرما تا جمعه تداوم خواهد داشت.

علی طالبی، مدیرعامل شرکت گاز گلستان با توجه به شرایط آب و هوایی پیش رو از مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی خواست که مصرف را مدیریت کنند تا با اُفت یا قطعی مواجه نشویم.

محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان هم به باغداران توصیه کرد که باقیمانده میوه‌ها را بچینند و زارعان ۵۰ کیلوگرم کود اوره و ۵۰ کیلوگرم کلرید پتاسیم را به عنوان سرک در مزارع استفاده کنند.

نعمت الله حاجی زاده، سرپرست اداره کل مدیریت بحران گلستان هم از مردم خواست که از سفر‌های غیرضروری مخصوصاً از مسیر‌های کوهستانی، خودداری کنند و در صورت اضطرار، تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

شاهین حاجی مشهدی، مدیر دفتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از هم استانی‌ها خواست که عایق بندی تاسیسات آب و فاضلاب (کنتور، لوله‌ها و شیر آلات آب) خود به ویژه در مناطق کوهستانی را کنترل کنند. همچنین در صورت بروز حادثه در انشعابات آب و فاضلاب، مورد را به مرکز ارتباطات مردمی به شماره ١٢٢ شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اعلام کنند.

عادل مصدقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان هم گفت: طی هفته آینده، امکانات و نیرو‌های راهداری در قالب ۳۰ گروه بررسی و برای ارائه خدمات در شرایط سخت جوی و برقراری ترافیک روان در محور‌های ارتباطی آماده شده‌اند.


نظرات