06 اردیبهشت 1403 | ١٦ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203163

21 دی 1401 14:22

بازدید: 493

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان تشریح کرد؛

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان، آخرین وضعیت شیوع دو زیر سویه جدید امیکرون XBB و BQ.۱ در سطح استان را تشریح کرد.

به گزارش سرویس سلامت رادکانا به نقل از ایسنا؛ مهدی صداقت با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری‌های تنفسی در گلستان اظهار کرد: در حال حاضر دو ویروس آنفلوانزا و کرونا در جامعه شیوع بیشتری دارند که آزمایش‌های انجام شده و شواهد موجود نشان می‌دهد درصد ابتلا به آنفلوانزا از بین مجموع بیماران استان گلستان کمتر شده و روند کاهشی دارد.

وی با بیان اینکه در تهیه آمار ابتلا به آنفلوانزا تعداد کل موارد در شمارش قرار نمی‌گیرند، افزود: در حال حاضر موارد مثبت ابتلا به آنفلوانزا در بین بیماران استان گلستان کمتر شده، برای مثال اگر موارد مثبت ابتلا به کرونا روزانه ۲۰ نفر بوده در حال حاضر به روزانه ۱۰ نفر رسیده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان به آخرین وضعیت شیوع سویه جدید امیکرون XBB و BQ.۱ در گلستان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر این دو سویه در جهان شیوع پیدا کرده و وارد کشورمان هم شدند اما در خصوص ورود این دو سویه جدید به استان گلستان هنوز مورد مثبتی گزارش نشده است.

صداقت اضافه کرد: معمولا با ورود سویه جدید به کشور به سرعت وارد استان‌های مختلف می‌شود اما هنوز مورد مثبتی از دو سویه XBB و BQ.۱ در استان گلستان گزارش نشده است، تاکنون نیز ابتلا به کرونا در استان روند افزایشی نداشته اما با شیوع این دو سویه جدید امکان افزایش مبتلایان و ورود به فاز هشتم کرونا وجود دارد.

وی بر رعایت بیش از پیش اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی تاکید کرد و ابراز داشت: مردم شست‌وشوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنند، همچنین در صورت حضور در مکان‌های دربسته از باز کردن درب یا پنجره‌ها و تبادل هوا غافل نشوند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان، تکمیل واکسیناسیون کرونا را از دیگر راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا برشمرد و ابراز داشت: متاسفانه استقبال مردم برای تزریق دوز سوم و چهارم بسیار ضعیف است، تاکنون حدود ۵۰ درصد از مردم استان دوز سوم و ۱۰ درصد دوز چهارم واکسن کرونا را تزریق کردند که رضایتبخش نیست.

صداقت به کسانی که تمایل به تزریق دوز سوم یا چهارم واکسن کرونا را دارند، گفت: این افراد برای تزریق دوز بعدی می‌توانند از نوع دیگری از واکسن استفاده کنند و رعایت تشابه در نوع واکسن الزامی نیست.

انتهای پیام/


نظرات