10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 203181

26 دی 1401 09:37

بازدید: 568

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سخنان استاندار گلستان با حذف کلمه «دوستان» هم تحریف مادی و معنوی شده است بلکه با نتیجه‌گیری کاذب و هدفمند خود پازلی از دامن زدن به تشویش و اغتشاشات در بستر چالش یاد شده را دنبال کردند.

دکتر حسن بیارجمندی در یادداشتی با عنوان «فتنه‌گری در دل بحران گاز» نوشت: از هفته گذشته با پیش‌بینی ورود یک سامانه بارشی در منطقه و کشور؛ بیم و امیدهایی به همراه داشت. امید از این جهت که با وجود نگرانی‌های چند ماه گذشته در خصوص سال آبی کشور؛ با این بارش‌ها تا حدودی نگرانی‌ها رفع خواهد شد و در سال آینده با تنش‌های آبی کمتری مواجه خواهیم بود و نویدبخش سال خوبی برای کشاورزان، دامپروران و صنایع غذایی وابسته به آنها خواهیم بود. 

اما بیم از این جهت که این سامانه بارشی با توجه به سرمای همراه خود از جهت شدت سرما، مدت زمان ماندگاری در جغرافیای کشور و منطقه شمالی بالاخص کشور دوست و برادر ترکمنستان می‌تواند به یک بحران مبدل شود.

بخشی از این پیش‌بینی‌ها تحقق پیدا کرد و کشور دوست و برادر ما ترکمنستان با توجه به این سرمای بی‌سابقه در ۲۵سال گذشته با قطعی گاز خانگی در مناطق جنوبی و قطعی آب در مناطق مرکزی آن مواجه شد.

این بحران خارجی با توجه به تاثیرگذاری مستقیم آن در مناطق شمال شرق ایران از جمله استان گلستان بسرعت مورد توجه و مدیریت پیشگیرانه قرار گرفت بالاخص اینکه با توجه به طول و گستردگی خطوط انتقال گاز از جنوب به شمال و شدت سرما و ماندگاری آن در جغرافیای گسترده توزیعی و منحصر به فرد جهانی آن بطور قطع منطقه شمال شرق را با چالش مواجه می‌کرد.

مدیریت سه روز ابتدایی یاد شده با تعطیلی ادارات و خریدن زمان برای بالا بردن سطح آگاهی و هوشیاری مردم استان و فعال کردن ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها و اتخاذ تدابیر لازم و عملیات موثر جهت کاستن از شدت بحران یاد شده ،تا حدود بسیاری انتظارات را برآورده کرد و البته هنوز نیز ادامه دارد.

اما برای چنین مدیریتی باتوجه به ابعاد خارجی و منطقه‌ای آن باید چکاری می‌شد که نشد؟ بدیهی است هر کسی و هر مجموعه‌ای حتی مدیران رسانه‌های فهیم و همیشه بیدار استان از هر طیف و گرایش سیاسی اگر فکر و ایده‌ای بنظرشان رسید یا در قامت رسالت اصیل و خطیر اطلاع‌رسانی دقیق در قالب گزارش، خبر و تحلیل هم پای این مقامات عالی استان در مدیریت بحران و مهمترین بخش آن یعنی حوزه شناختی و ادراکی مشارکت داشتند.

اما جریانی معدود در تداوم  فاز جدید اغتشاشات با بعد تاکتیکی انتقال مولد و کاتالیزور اغتشاشات از خارج به رسانه‌های مکتوب و پیج‌ها و صفحات داخلی، با همان شیوه‌های نخ‌نما شده اینترنشنالی در حال تحریف و تخریب و اغواگری‌های فتنه‌گرانه در این فضا هستند.

در همین خط تحریف و تخریب یک گروهک شناخته شده طی یادداشتی سراسر تحریف نوشت: «هنوز دو روز! از قطع صادرات گاز ترکمنستان و آغاز بحران قطع گاز در استان نگذشته است که استاندار گلستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی از مدیریت بحران بوجود آمده، اظهار عجز و ناتوانی کرد و افزود: تمامی اقدامات و تدابیری که می‌شد، اتخاذ کردیم بیش از این کاری از عهده ما! بر نمی‌آید.» و در ادامه از همین عبارات تحریفی خود چنین نتیجه متوهمانه‌ای گرفته است که: «دکتر زنگانه اولین استانداری است که در  روزهای آغازین بحران، تسلیم شده و دست خود را بالا گرفت»!

اما گذشته از تصویری که از واقعیت میدانی از یک هفته قبل در مقدمه ذکر شد؛ در خصوص این بخش از سخنان تحریف‌آمیز که خوشبختانه فیلم آن در دسترس عموم است باید گفت که استاندار گلستان در حاشیه بازدید از مرکز مدیریت توزیع گاز گلستان ضمن اشاره به این واقعیت سرمای هوا و اینکه استان گلستان به دلیل قرار داشتن در انتهای خط انتقال، با دشواری در تامین گاز مورد نیاز به خصوص در بخش مشترکان خانگی مواجه شده است.افزودند: «ما دیگه تمام اقدامات و تدابیری که می‌‌شد اتخاذ کردیم و بیش از این دیگه کاری از دست دوستان ما [مدیریت توزیع گاز] بر نمی‌آید» و سپس به توصیه‌های خود به یک طرف اصلی مدیریت بحران یعنی مردم عزیز استان که همواره نقش موثری  دراین صحنه‌ها از جمله سیل و کرونا ایفا کرده‌اند اشاره می‌کنند.

بنابراین کاملا پیداست که نه تنها سخنان  استاندار گلستان با حذف کلمه «دوستان» هم تحریف مادی و معنوی شده است بلکه با نتیجه‌گیری کاذب و هدفمند خود پازلی از دامن زدن به تشویش و اغتشاشات در بستر چالش یاد شده را دنبال کردند.

صادق بودن با مردم در دل بحران‌ها بزرگترین سرمایه مدیران انقلابی است؛ مدیرانی که تمام تدابیر و اقدامات به موقع را پیش از وقوع آن اتخاذ می ‌‌کنند و نهایت اقدامات را برای حفظ حقوق عامه مردم بعمل می‌آورند و با توکل بخدا به پیش می‌روند و مردم را بعنوان امین و همدل و همراه خود می‌بینند.

آری جانباز دفاع مقدسی که در برابر ارتش بعث صدام، دستاهایش را بالا نبرد و بیش از 30 سال همچنان در خط مقدم جنگ علیه آمریکایی‌ها و ایادی منافق و لیبرال داخلی‌اش به پیش می‌رود؛ همچنان بر عهدش با شهدا و امام باقی است.

انتهای پیام/


نظرات