01 اردیبهشت 1403 | ١١ شوّال ١٤٤٥

گروه : یادداشت ها/

شناسه: 203211

09 بهمن 1401 11:57

بازدید: 501

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اصل حجاب با توجه به ریشه تاریخی _فرهنگی و دینی و مذهبی آن در بیش از ۸۳ درصد بانوان مورد پذیرش است اما در همین اکثریت در خصوص نوع و کیفیت آن سلایق و نظراتی وجود دارد؛ بدون اینکه اصل حجاب انکار شود.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ پروژه ده ساله تغییر ایران و ایرانی بعد از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در 25 شهریور سال 94 و یک ماه بعد آن در مجله تایم با یک طرح جلد معنادار و گزارشی هدفمند تحت عنوان ایران 2025 افشا شد.

تمرکز اصلی این پروژه از عکس روی جلد مجله یعنی دختران جوان و همچنین محتوی آن با تاکید کلی بر قشر جوان ، پوشش نسل جوان و زنان و همچنین تعریف نقش فرهنگ غربی کاملا پیدا بود.

در طول این ۷سال گذشته براساس همین هدفگذاری اصلی و محورهای مورد اشاره گزارش مجله تایم در یک فضای نبرد فرهنگی پنج بعدی(شناختی و ادراکی)در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی؛ شاهد یک عملیات مهندسی ویژه تغییر ایران و ایرانی با تاکید بر اصل حجاب بودیم و همچنان ادامه دارد.

اصل حجاب با توجه به ریشه تاریخی _فرهنگی و دینی و مذهبی آن در بیش از ۸۳ درصد بانوان مورد پذیرش است اما در همین اکثریت در خصوص نوع و کیفیت آن سلایق و نظراتی وجود دارد؛ بدون اینکه اصل حجاب انکار شود.

اما در ۷سال گذشته همان طراحان عملیات مهندسی ویژه از همین بستر اختلاف سلایق طبیعی در بین معتقدین به اصل حجاب با ماشین جنگی شبکه های اجتماعی غربی و الگوریتم های حباب ساز اطلاعات آن تحت دو قطبی های کاذب احساسی و عاطفی،کشف حجاب های پولی و سیاسی و امنیتی فرقه ای ، عادی سازی کشف حجاب ها در پروفایل ها ، پیج ها و شرطی سازی های متاثر از تیک خوردن های رباتیک و هورمونی دوپامینی، شیوع آن در منطقه ۴درصدی فیس وب؛ تصویر اغواگرانه از یک جامعه کشف حجاب کرده در منطقه خودمختار (نظریه مانوئل کاستلز )ساخت و در عملیات مهندسی نهایی به فضای فیزیکی و آشوب های ریزومی پاییز ۱۴۰۱ کشانده شد.

بعد از فروکش بخشی از آشوب های یاد شده ؛اکنون شاهد حرکت خزنده و تدریجی ریزوم هایی از جنس عملیات مهندسی ۵۷_۶۳ که از اسفند ۵۷کلید خورد _هستیم که می توان چشم انداز آن را در نوروز و روز طبیعت و شروع شدن فصل گرما از هم اکنون ارزیابی و تحلیل نمود.

یک علامت سوال بزرگ و چرا در برابر این وضعیت کنونی، پیشروی همه هست و البته توام با ابهام و دغدغه مندی های فراوان جامعه متدین؛ و آن اینکه چرا با این هنجار شکنان و نقض کنندگان حرف خدا برخورد نمی شود!؟آیا به زعم تئوریسین داخلی این جریان قرار است مثل قانون منع بکارگیری ماهواره باشد اما بدان عمل نشود!؟ مسلم  است که این قیاس درستی نیست و حجاب که حرف خداست هرگز روی زمین نخواهند ماند و همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی امر فرمودند مردم ایران اسلامی نخواهند گذاشت این حرف خدا روی زمین بماند.

وقتی به وقایع اسفند سال ۵۷  و تحرکات مادران همین عناصر در راهپیمایی های محدود علیه حجاب در چارچوب عملیات مهندسی بخوبی می نگریم ؛ نه تنها در این موضوع بلکه در تمام پدیده های اجتماعی و فرهنگی؛ امام امت همواره از اصل بیداری مردم و وحدت کلمه آنان و حضور نمایانی به رنگ خدا برای روی زمین نماندن حرف خدا بهره برده است؛سیره ای الهی_مردمی(مردم سالاری دینی) که در تمام طول زعامت امام خامنه ای بدان عمل شده است و این پدیده هم مستثنی نیست.

یک جمع اقلیت با سوء استفاده از فضای کنونی و خلاهای ارادی (جهان تردید زده و جنگ اراده ها) و اداری بوروکرات زده ؛در حال ساخت روایت های تصویری و عادی از کشف حجاب هستند و روایتگری های نمایان پررنگ و وایرال آن در فضای زیست مجازی را دنبال می کنند تا یک «فتنه تغلب» دیگری را رقم بزنند.ما در روزهای آینده و ماه آینده به حضور نمایان تر و هوشمندانه تر و فکورانه تر زنان با ایمان و مردان با غیرت در عرصه های میدانی داریم.

انتهای پیام/


نظرات