09 فروردین 1403 | ١٨ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 203226

12 بهمن 1401 08:28

بازدید: 546

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

شهرستان کردکوی علیرغم برخورداری از امتیازات و منابع طبیعی خدادادی جنگل های انبوه هیرکانی ،نزدیکی به دریا ، مسیر جاده ترانزیتی ، گردشگاهها و مواریث وتاریخ بسیار کهن ، شهر تاریخی تمیشه و جاده تاریخی شاه عباسی و بسیاری از برجسته های فرهنگی ، اجتماعی، از خدمات متناسب با نیازهای فرهنگی و اجتماعی کم برخوردار بوده است.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا؛ کردکوی که با این همه ظرفیت‌های بالای فرهنگی، هنری و اجتماعی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص برخوردار است، در توسعه مدیریت شهری و فراهم سازی خدمات اجتماعی نسبت به شهرهای هم عرض خود کمتر توجه شده است و توسعه ای کمتر بخود دیده است.

در سال‌های اخیر با اهتمام و پیگیری و اقدامات جهادی مدیران از فعالیت و پیگیری شورای جواک شهر کردکوی تا میدان داری و خدمات شبانه روزی شهردار با تجربه و با ارتباط در مسیر تحول اجتماعی در خدمات رسانی به همشهریان قرار گرفته است

توجه به زیر ساخت‌های شهری ، نهضت آسفالت و لکه گیریها، تغییر رنگ و لعاب ورودهای به شهر، جاده سلامت ، گرم خانه ، پارک شهر و بازی کودکان ، توجه به مناطق کم برخوردار و محروم شهرستان، بلوار کشی و آسفالت شهرک‌های حاشیه شهر چون شهرک فرهنگیان ، توجه به امور فرهنگی با اجرای برنامه های متناسب با فرهنگ و بوم زیست مردم منطقه،  توسعه و نوسازی ناوگان عمومی و تسهیل در ارائه خدمات رسانی به مردم شهر با تقسیط عوارض و ....بارقه های امید در جامعه شهری کردکوی را افزوده و امید مردم آن هست که اگر این قطار خدمت با همین توان و انرژی و سرعت پیش رود، آینده ای روشن در توسعه و خدمات رسانی در شان مردم شهرستان کردکوی را می‌شود متصور شد.

لیکن در این مسیر خدمت مدیران برنامه ریزی و اجرایی شهرستان لازم و ضروری است به زوایای بسته مدیریت هم توجه و نگاهی عدالت محورانه داشته باشند.

بروز رسانی منابع در زیر ساخت‌های شهری چون تعویض تیرهای فرسوده برق ، خطوط شبکه آبرسانی شهری ، تعریض خیابانهای اصلی و پر تردد و مهندسی شهری ، تغییر در مبلمان شهری ، زیبا سازی در همه مناطق شهری و مهمتر از ان عدالت محوری در خدمات رسانی به همه جامعه شهری از مرکزیت تا حاشیه نشینی،رفع محرومیت خدمات اجتماعی از حاشیه نشینی ها ، تعیین حدود و ثغور جغرافیایی شهری ، تعیین تکلیف مدیریت شهرک‌های حاشیه ای که در بلا تکلیفی خدمات رسانی به سر می برند و دهها خدمات ضروری دیگر که می‌تواند قطار توسعه شهری را به ایستگاه امید منتهی کند

این حرکت شتاب دهنده در سالیان اخیر نشانگر آن است که جای کار بسیار برای خدمات رسانی به مردم شهرستان کردکوی وجود دارد و در طول این سال‌ها اموری مغفول و یا فراموش شده است که باید احیا یا مورد توجه ویژه قرار گیرد.

با امتنان و سپاس از همه تلاش‌های مدیران شهری از اعضای جوان شورای اسلامی تا شهردار پرتلاش متخصص و متعهد شهرستان که به یقین این افتخارات در سایه مشارکت و همراهی مردم بزرگوار شهرستان و همراهی سایر مدیران شهرستان فرماندار ، امام جمعه و مدیران استانی این توفیقات بدست آمده است.

با این همه حرکت و برنامه ریزی،لیکن همچنان انتظار است تا به ندیده ها و نکرده های مدیریتی در شهرستان کردکوی توجه شود.

حواشی شهرستان از شهرکها و محلات کم برخوردار و کم توسعه یافته در ارائه خدمات اجتماعی چون جداول ابرو، آسفالت، خدمات حمل و نقل توجه شود.

سیستم خدمات عمومی شهری به گستردگی شهرک‌های حاشیه شهری امتداد یابد و به این منظور ایستگاه‌های متناسب با مبلمان زیست بوم فرهنگی شهرستان کردکوی احداث شود.

به محلات کم برخوردار اجتماعی شهر در راستای تحقق عدالت اجتماعی در خدمات رسانی به مردم محلات توجه شود.

به امور مغفول شده فرهنگی شهرستان با شناسایی بزرگان فرهنگی ، هنری ، ورزشی ، اجتماعی و ایثارگری با برگزاری مراسم تجلیل و تکریم و ساختمان تابلوهای یادمان توجه شود.

برای مشکل بزرگ رودخانه قاضی محله و لایروبی و بهسازی مسیر آن اقدامی زیر ساختی صورت پذیرد.

چهره ورودی به شهرستان نیاز به زیبا سازی و پاکسازی حاشیه آن دارد به این مهم هم توجه شود.

برای تسریع در احداث و تکمیل پروژه بازار فروش میوه و تره بار کردکوی اقدام جهادی می‌طلبد.

مشکلات کندی ارتباطات اینترنت در حاشیه شهر پیگیری شود.

مشکلات زیر ساختی آبروی در داخل شهر در جهت جلوگیری از آبگرفتگی در زمان بارش باران شدید رسیدگی و بهسازی شود.

و دهها خدمات دیگر که هنوز جای کار و خدمات رسانی مطلوب و در شان مردم و انتظار جامعه شهری در شهرستان کردکوی وجود دارد که با توجه مدیران شهری در آینده نزدیک شاهد توسعه همه جانبه شهری در کردکوی باشیم.

به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

انتهای پیام/


نظرات