06 اردیبهشت 1403 | ١٦ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203284

30 بهمن 1401 13:45

بازدید: 413

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

زندگی «شهید اسماعیل صلبی» کارمندی خودساخته از تبار مردم انقلابی گلستان سرشار از عشق و ایثار که می‌تواند الگوی کارمندان نسل جوان و آینده این مرز و بوم باشد.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت رادکانا: محیط‌های مذهبی می‌برد و دوستانش می گفتند فلانی چرا پسرت را آوردی؟ در جواب می گفتند «بچه باید از کودکی با نماز آشنا شود و بداند به چه راه درستی برود».

 

وی اظهار داشت: آخرین باری که پدرم قبل از عملیات برگشته، صبح بیدار شده و رفتم نان بگیرم چون خیلی وقت بود که ایشان را ندیده بودم با شور، ذوق و شوق مسیر نانوایی تا خانه را دویده و چندین بار زمین خورده وقتی به خانه برگشتم دیدم لباسم پاره و خونی است.  

 

وی افزود: این دفعه با همه همکاران، دوستان، فامیل و آشنایان خداحافظی و حلالیت گرفته چون ظاهرا زمان شهید شدنشان را می دانستند.

 

دوست این شهید گرانقدر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به واسطه برادر بزرگش شهید محمدنقی صلبی با ایشان آشنا شدم و در فتح‌المبین و «دشت عباس» با یکدیگر بودیم.

 

سیدجعفر قاسمی افزود: جسور، نترس، شجاع، خونگرم، دوست داشتنی و وفادار بود.

 

وی اظهار داشت: شهید اسماعیل صلبی خیلی مخلص بود و هر چه داشت در طبق اخلاص گذاشته و بی‌شک از جان گذشتگی و ایثار ایشان بزرگ ترین نمونه آن است.

 

وی بیان کرد: از ویژگی های مثبتی که همیشه در ذهنم جاودانه مانده اخلاق خوب، پرمهر و محبت بودنش بود که خیلی ایشان را در نزد همه دوست‌داشتنی می‌کرد.

 

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس گفت: تزریق فرهنگ اخلاق و رفتار شهیدان به یقین نهضت فرهنگی جامع و همگانی می‌خواهد که به جوانان ما این فرهنگ تزریق شود.

 

قاسمی افزود: بهترین جنبه تبلیغی فرهنگ شهدا در قشر جوان و نوجوان و نسل پس از انقلاب به یقین درست عمل کردن است.

 

استان گلستان از تنوع قومی؛ مذهبی و نژادی با آداب و فرهنگ های گوناگون برخوردار است ولی همه آنها به سرزمین خود عشق می ورزند و در اعتلای وطن هم نظرند که جلوه گری آن در هشت سال دفاع مقدس بخوبی نمایان است.

 

از لحاظ فراوانی شغل بیشترین شهدای گلستان را قشر کشاورز با بیش از ۶۰۰ شهید تشکیل می دهند و پس از آن دانش آموز با ۵۳۱ شهید، کارگر با ۴۰۰ شهید، پاسدار با بیش از ۳۰۰ شهید، ارتشی با ۲۰۰ شهید و کارمند با بیش از ۱۲۵ شهید است.   

 

همچنین بیشترین شهدای اعزامی استان گلستان از یگان ارتش جمهوری اسلامی ایران با یک هزار و ۴۰۰ شهید، بسیج با یک هزار و ۲۰۰ شهید، سپاه پاسداران نزدیک به ۸۰۰ شهید و ژاندارمری حدود ۲۰۰ شهید بوده است.

 

استان گلستان بیشترین شهدا را سال ۱۳۶۵ با ۸۰۰ شهید داشت و ناگفته پیداست که در این سال عملیات های بزرگی همچون کربلای چهار و پنج صورت گرفت.

 

محل شهادت شهدای استان گلستان در ۷۷ منطقه جنگی ثبت شده که بیشترین فراوانی با نزدیک به ۴۰۰ شهید در شلمچه، بیش از ۲۵۰ شهید در مریوان، بیش از ۲۰۰ شهید در منطقه فاو عراق و حدود ۲۰۰ شهید در پاسگاه زید عراق بوده است.

 

شهدای استان گلستان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون (سال ۱۳۹۸) حدود ۴ هزار شهید است که بیشترین آن با یک هزار و ۴۰۰ شهید از شهرستان گرگان و سپس ۵۰۳ شهید از گنبدکاووس هستند.

انتهای پیام/


نظرات