01 اردیبهشت 1403 | ١١ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203303

03 اسفند 1401 08:53

بازدید: 808

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شیرین‌زبانی‌های داماد رئیس‌جمهور سابق درباره قیمت دلار در حالی است که در دولت پدر همسر وی، دلار از 3500 به 32 هزار تومان (900 درصد افزایش) رسید.

به گزارش سرویس اقتصادی رادکانا: شیرین‌زبانی‌های کامبیز مهدیزاده فرساد شاه داماد رئیس‌جمهور سابق درباره قیمت دلار در حالی است که در دولت پدر همسر وی، دلار از 3500 به 32 هزار تومان (900 درصد افزایش) رسید.

با توجه به علاقه ویژه داماد حسن روحانی به شمردن صفرها، در این گزارش بر آن شدیم که تعداد صفرهای حقوق و مزایایی را که او کاملاً‌ اتفاقی و بدون ارتباط با نسبت خود با رئیس‌جمهور وقت به رده‌های مدیریتی معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده است، شمارش کنیم.


نام کامبیز مهدی‌زاده نخستین‌بار مردادماه 1397 بود که بر سر زبان‌ها افتاد. در آن ایام صدور حکم «دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه انرژی» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای وی و درز آن به رسانه‌ها جنجالی شد. حکمی که به گفته مهدی‌زاده به دلیل توانمندی‌ها و تخصص خودی وی بود و ارتباطی با پدر همسرش نداشت.

چهار ماه پس از آن ماجرا نام شاه داماد وقت به صورت گسترده‌تری بر زبان‌ها افتاد یعنی زمانی که رضا رحمانی وزیر وقت صمت او را به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور منصوب کرد.
این بار حجم انتقادها به حسن روحانی آنچنان زیاد شد که به فاصله چند روز با دستور وی، کامبیز جوان از این سمت کنار گذاشته شد.

اما این پایان حاشیه‌های کامبیز برای پدرزنش نبود و ثبت نام او برای شرکت در انتخابات مجلس یازدهم و به دنبال آن رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تا جایی پیش رفت که برخی معتقدند که این موضوع حتی منجر به تنش لفظی میان روحانی و شورای نگهبان شد.

مهدی‌زاده پس از باز ماندن از راهیابی به انتخابات، بدون سروصدا دوباره به معاونت علمی ریاست جمهوری بازگشت.

پیگیری‌های ما از منابع مختلف حاکی است که کامبیز در حقیقت از سال 1396 در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور پیدا کرد و در آن زمان به عنوان مشاور معاون وقت منصوب، و قرارداد شرکتی با عدد قابل توجه با او منعقد می‌شود.

در آذرماه سال 1396 حکم دیگری برای مهدی‌زاده صادر و او بعنوان مشاور و رئیس کارگروه ازدیاد برداشت و مصرف گاز فلور منصوب می‌شود که با این حکم، او علاوه بر حقوق و اضافه‌کار و رفاهیات دریافتی، در قالب عناوین دیگری، تنخواه قابل توجهی دریافت می‌کرده است.

جذب حدود 10 نفر پرسنل برای دفتر خود در معاونت علمی ریاست جمهوری که برخی معتقدند بدون رعایت ضوابط اداری و حق تقدم پرسنل قدیمی‌تر برای جذب صورت گرفته، از دیگر اقدامات داماد روحانی در دوران حضورش در معاونت علمی ریاست جمهوری است.

نهایتاً در تیر ماه 1397 نخستین حکم جنجالی یعنی دبیر ستاد فناوری‌های حوزه انرژی برای وی صادر می‌شود؛ حکمی که شنیده شده جنجال رسانه‌ای پس از آن منجر به محرمانه‌شدن احکام صادره برای مهدی‌زاده در معاونت علمی و حذف آنها از اتوماسیون اداری این مجموعه می‌شود.

کامبیز جوان در نهایت تا پایان دولت دوازدهم دو حکم دیگر نیز از معاونت علمی و فناوری وقت دریافت می‌کند که یکی «مشاور عالی معاون علمی و فناوری» و دیگری «مدیر توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی» است.

یکی از همکاران سابق کامبیز مهدی‌زاده درباره دوران حضور او در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با خبرنگار ما گفت و گو کرده، معتقد است که مهدی‌زاده در طول دوران فعالیت خود در معاونت علمی، پروژه مهم و قابل ذکری ارائه نکرد ولی در عین حال با وجود حضور نامنظم در معاونت، معمولا اضافه‌کاری قابل توجه دریافت می‌کرد.

گفته می شود مهدی‌زاده تا پایان دی‌ماه سال جاری، رقم میلیاردی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بابت موضوعات مختلف از جمله دستمزد
دریافت کرده است.

شبکه اطلاع رسانی دانا آمادگی دارد توضیحات داماد حسن روحانی در خصوص دریافتی میلیاردی اش از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برای تنویر افکار عمومی منتشر کند.

انتهای پیام/

 


نظرات