01 اردیبهشت 1403 | ١١ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203313

06 اسفند 1401 08:36

بازدید: 457

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شهید "سیدعادل جنگی" از شهدای هشت سال دفاع مقدس، ۱۴سال بیشتر نداشت که لبیک‌گوی رهبری بود و به صورت داوطلبانه عازم جبهه‌های حق علیه باطل بود.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت رادکانا: شهید سیدعادل جنگی، در تاریخ یکم آبان ۱۳۴۷ در شهرستان گنبدکاووس در خانواده‌ای مومن و مذهبی به دنیا آمد. پدرش سیدمقصود، فردی مومن و زحمتکش بود و مادرش ام لیلا علیزاده، بانویی خانه‌دار و مهربان بود.
شهید دوران کودکی خود را در آغوش گرم پدر و مادر سپری نمود تا اینکه به سن رفتن به مدرسه رسید و توانست دوران تحصیلی خویش را تا مقطع دوم راهنمایی به پایان برساند.

با شروع جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران برای دفاع از ناموس و میهن و پاسداری از مرز‌های کشورمان به ندای رهبر خویش لبیک گفت و در سن ۱۶ سالگی به صورت داوطلبانه از طریق بسیج گنبد به جبهه‌های حق علیه باطل شتافت و با عشق و علاقه به دفاع از میهن و مرز‌های کشورمان پرداخت.

تا اینکه در تاریخ دوازدهم اسفند ماه ۱۳۶۲ در منطقه عملیاتی مریوان به درجه رفیع شهادت نایل آمد؛ و بعد از انتقال پیکر مطهرش به زادگاهش طی یک مراسم باشکوه در امامزاده یحیی بن زید(ع) در کنار سایر شهدای راه انقلاب اسلامی و در کنار آن امامزاده جلیل القدر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/


نظرات