28 فروردین 1403 | ٧ شوّال ١٤٤٥

گروه : یادداشت ها/

شناسه: 203355

20 اسفند 1401 08:15

بازدید: 574

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

هیچ‌کس یک شبه، شرور نمی‌شود اگر می‌بينيد کسی شتر دزد شده بدانید او حتما پیش از این تخم مرغ دزدی و سرقت‌های کوچک را تجربه کرده، آری، شرور شدن تدریجی است.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا: روزی که با شعار زن و زندگی و آزادی سطل آشغال بیت‌المال را آتش زدند تصور کردند گناه کوچکی مرتکب شدند چیزی نگذشت با همین تصور، بانکها و اموال  دولتی را تخریب کردند انگار آسیب زدن به این مراکز گناهی ندارد.

 تخریب که توجیه شد رسید به زخمی کردن و  آسیب رساندن به جان انسانها. زخمی کردن افراد و کشتن نیروهای بسیجی را هم توجیه کردند و رفتارشان در این زمينه به حدی با قساوت بود که یک لحظه احساس کردیم داعش نه در سوریه بلکه همین‌جاست نحوه شهادت شهید عجمیان واقعا روضه مصور گودال قتلگاه امام حسین بود.

در همین مدت هرجنایتی توانستند کردند و آن را خرابکاری شرافتمندانه نامیدند انگار قبح جنایت با تغییر اسم، خوب می شود افرادی که فریب خوردند و توبه نکردند  به تدریج دست به شرارت هایی زدند که خود فکر نمی کردند روزی به چنین موجودی تبدیل شوند جالب اینکه اینها همه معتقد بودند نشستن پای ماهواره و رسانه بیگانه اثری بر آنها نمی گذرد اما حالا می بینیم چقدر رفتارشان بیگانه شده با فرهنگ ایرانی و اسلامی و انسانی.

در همین ماجرای مسمومیت‌ها، افرادی که دستگیر شدند متاسفانه پیش از این تجربه خرابکاری با شعار زن و زندگی و آزادی  را داشتند به تدریج شرارت کردند که حالا ناامنی برای دختران و دانش آموزان بی دفاع برایشان قبیح نیست بلکه خرابکاری شرافتمندانه است.

اما در مقابل اینها چه باید کرد؛ اولا، اینها بدانند که دیگر عفوی درکار نیست از دست قانون اگر فرار کنند از دست والدین دانش آموزان نجات پیدا نمی کنند.

 دوم اینکه هوشیاری مردم و جامعه باید بیشتر شود اگر همان روز که با تهدید کسبه و چسب ریختن در قفل مغازه ها مانع کسب مردم شدند کسی دلسوزی نمی کرد و "هشتک اعدام نکنید" راه نمی انداخت بی شک اینک در پی قفل زدن درب مدارس و مانع تحصیل بچه های ما نبودند.

البته کل این ماجرا ها سبب شد یقین کنیم آنچه همه اشرار و بدان عالم دارند غرب زده ها همه را باهم دارند در فرهنگ بیگانه جز بیگانه شدن با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی چیزی نیست .

✍ احمدملاشاهی

انتهای پیام/


نظرات