10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 203360

24 اسفند 1401 10:24

بازدید: 458

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در پی انتشار خبری مبنی بر تامین نشدن خوراک مرال‌های پارک جنگلی قرق؛ نماینده دادستان مرکز استان برای بررسی موضوع به محل نگهداری این حیوانات رفت .

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا: در پی انتشار خبری مبنی بر تامین نشدن خوراک  مرال های پارک جنگلی قرق ؛ نماینده دادستان مرکز استان برای بررسی موضوع  به  محل نگهداری این حیوانات رفت .

دادستان مرکز استان گلستان گفت: علیرغم این که خرداد ماه امسال برای ساماندهی وضعیت گوزن های پارک جنگلی قرق با حضور مدیران منابع طبیعی ،  محیط زیست و شهرداری قرق ، تصمیم گیری شده بود اما بررسی ها حاکی از بی توجهی به نگهداری این گونه جانوری منحصر به فرد ایرانی است .

محمود اسپانلو افزود:  در بازدید امروز از پارک جنگلی قرق با دستور دادستانی ، خوراک یک ماه این گوزن ها تامین شد .

وی ادامه داد: پنج شنبه هم  در جلسه ای که در دادسرای گرگان با حضور مدیران منابع طبیعی ، محیط زیست ، شهرداری قرق و دامپزشکی استان برگزار می شود ، درباره وظایف هر دستگاه درقبال نگهداری این  جانوران تصمیم گیری خواهد شد.

دادستان مرکز استان گلستان گفت: اگر در بررسی ها کوتاهی یا ترک فعل این مدیران مشخص شود از باب ترک فعل هم برای متخلفان پرونده تشکیل خواهد شد .

دیروز خبری مبنی بر گرسنگی 10 روزه گوزن های قرمز پارک جنگلی قرق در فضای مجازی منتشر شد .

حدود نیم قرن پیش نخستین مرکز تکثیر و نگهداری مرال در کشور با هدف بقای نسل این گونه کمیاب در پارک جنگلی قرق گرگان تاسیس شد. هم اکنون 8 مرال در این پارک جنگلی نگهداری می شود که 6 گوزن ماده آبستن هستند.

انتهای پیام/


نظرات