30 فروردین 1403 | ٩ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203402

19 فروردین 1402 08:57

بازدید: 1055

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و ترکیه؛

رئیس جمهور گفت: ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی به منظور بررسی راهکار‌های مقابله با ددمنشی رژیم صهیونیستی است.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تسری تجاوزگری‌های این رژیم به سوریه و لبنان را محکوم و همگرایی بیشتر کشور‌های اسلامی برای مقابله با اقدامات این رژیم را خواستار شد.

رئیس جمهور با اشاره به جنایات این رژیم علیه مردم فلسطین و به ویژه معتکفین در مسجدالاقصی و همچنین اهانت به این مکان شریف و مقدس، گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی به منظور بررسی راهکار‌های مقابله با ددمنشی رژیم صهیونیستی است.

رئیسی با تاکید بر لزوم احترام به تمامیت ارضی کشور‌های منطقه، مهمترین راه مقابله با تروریسم و تجزیه طلبی را حمایت از حاکمیت ملی کشور‌های منطقه دانست.آقای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفتگوی تلفنی با تبریک متقابل ماه مبارک رمضان و تشکر از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در زلزله اخیر ترکیه، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد.

رجب طیب اردوغان همچنین همگرایی و وحدت نظر کشور‌های اسلامی برای مقابله با این تجاوز‌گری‌ها در قالب سازمان همکاری‌های اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/


نظرات