31 فروردین 1403 | ١٠ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203546

06 خرداد 1402 09:05

بازدید: 389

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

یادداشت:

فعال سیاسی استان گلستان گفت: بنا به فرموده رهبر انقلاب یکی از ابزار‌های مهمّ قوّتِ کشور همین انتخابات است.

به گزارش سرویس سیاسی رادکانا: حسن بیارجمندی؛ عصر مفهومی و خاصه کنشگری در فضای پنج بُعدی شناختی–‌ادراکی؛ مستلزم ارتباطات جمعی همدلانه از جمله بین مدیران عالی دولت مردمی در راستای اهداف کلان و اجرای برنامه‌های آن از جمله انتخابات مهم ۱۴۰۲ است.
عدم درک این عصر و محیط جدید و اقتضائات آن از جمله الزامات آن همچون ارتباطات همدلانه با رسانه‌های فعال در میادین و معرکه‌های شناختی؛ نه تنها ابتکار عمل را در اجرای انتخابات از دست مجریان انتخابات خواهد گرفت بلکه بجای آنکه در چنین فضایی شاهد ابتکار ترسیم همبستگی و ارائه آن بصورت اجتماعی در فضای سرنوشت ساز انتخابات باشیم؛ شاهد انفعال، موازی کاری، خنثی بودن و بی‌اثر نمودن فعالیت‌ها، اختلافات و اختلالات ادراکی و شناختی خواهند شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورخه ۱/۱/۱۴۰۲ در همین راستا بر حفظ و تقویت استحکام درونی ملت ایران در برابر هجمه‌های رسانه‌ای و نرم دشمن که نسخه شفابخش آن تبیین همبستگی و ترویج اجتماعی و فرهنگی آن است تأکید نمودند و آیت الله دکتر رئیسی ضمن اشاره به برنامه کلان انتخاباتی۱۴۰۲ نقشه راه دولت مردمی برای استحکام بخشی درونی را اینگونه ترسیم نمودند: « امسال، سال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان است. برنامه دولت، زمینه‌سازی برای مشارکت پر شور مردم و تشکیل مجلس قوی است. ». همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی مجدداً در دیدار رمضانی ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ مسئولان و کارگزاران نظام بر راهبرد‌های ترکیبی نظام در برگزاری انتخابات سال جاری تأکید و توصیه اکید نمودند: « مسأله‌ی دیگر انتخابات آخر سال است. این انتخابات خیلی مهم است.

انتخابات می‌تواند مظهر قوّت ملّی باشد.
اگر انتخابات درست برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملّت را نشان می‌دهد؛ ضعف دولت را، ضعف مسئولین را، ضعف آحاد مردم را و ضعف کشور را نشان می‌دهد. هر چه ما ضعیف بشویم، تهاجم و فشار دشمنان ما بیشتر خواهد شد. اگر می‌خواهید جلوی فشار دشمن گرفته بشود، باید قوی بشویم. یکی از ابزار‌های مهمّ قوّتِ کشور همین انتخابات است. مسئولانی که مرتبط هستند از همین حالا ــ البتّه می‌دانم که دنبال کرده‌اند ــ راهبرد مشارکت را، راهبرد امنیّت انتخابات را، راهبرد سلامت انتخابات را، راهبرد رقابت انتخابات را مشخّص کنند؛ انتخابات خوبِ سالمِ با مشارکت بالایی ان‌شاء‌الله در آخر سال داشته باشیم. »

این بیانات در قالب یک طرح ابتکاری در استان گلستان تحت عنوان: « طرح راهبرد انتخاباتی رسام »( رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت) در دستور کار قرار گرفت و به تهران منعکس شود و اقدامات عملی و ویژه‌ای انجام و همچنان در جریان است.

اما همچنانکه در مقدمه اشاره شد با توجه به اقتضائات عصر کنونی و با وجود اخلال گری‌های پیش‌دستانه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و ایادی داخلی آن‌ها علیه اصل انتخابات۱۴۰۲ بعنوان مهم‌ترین میدان همبستگی اجتماعی و سیاسی؛ ترسیم و تصویرگری شفاف و ملموس از راهبردهای« رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت »(رسام) انتخاباتی یک نیاز حیاتی در این حرکت ترکیبی و شناختی خاصه در فضای کنشگری پنج بعدی است؛ ازینرو نقش و جایگاه رسانه و فضای مجازی بالاخص با توجه به تحرکات ترکیبی دشمنان علیه انتخابات بعنوان میدان اصلی همبستگی ملی از اهمیت دوچندانی برخوردار می‌باشد.

همچنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رمضانی ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ مسئولان و کارگزاران نظام پس از مسأله‌ی انتخابات به مسأله رسانه تأکید نمودند: « آخرین مسأله هم مسأله‌ی رسانه است که مهم است. من بار‌ها درباره‌ی رسانه صحبت کرده‌ام، باز هم عرض می‌کنم.

باید سیاه‌نمایی‌های دشمن، تخریب‌های دشمن، توطئه‌ها علیه اقتدار کشور که به وسیله‌ی دشمن در فضای مجازی و مانند این‌ها صورت می‌گیرد، باید افشا بشود؛ این به عهده‌ی رسانه است. »ان شاء الله

انتهای پیام/


نظرات