10 فروردین 1403 | ١٩ رمضان ١٤٤٥

شناسه: 203549

06 خرداد 1402 09:11

بازدید: 530

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان خبر داد:

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان گفت: رودخانه‌های بندرگز، بندرترکمن، کردکوی، گمیشان و گنبدکاووس برای اولین بار در استان گلستان سنددار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی رادکانا: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: دو سه سالی است که موضوع صدور اسناد اراضی کشاورزی از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در این حوزه قرارگاه اراضی کشاورزی با ریاست استاندار گلستان برگزار شده است، حدود ۶۸۳ هکتار اراضی کشاورزی استان گلستان داریم که به همت همکاران برای ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شامل ۱۸ هزار فقره، سند مالکیت صادر شده است.

محمد تقی رضاییان مجیدی بیان کرد: برای به پایان رسیدن طرح کاداستر اراضی کشاورزی با چهار شرکت تفاهم انعقاد همکاری امضاء کردیم و این شرکت‌ها موظف هستند که نسبت به جمع‌آوری پرونده‌ها در سطح شهرستان‌ها اقدام کند.

وی بیان کرد: از سال گذشته بر اساس قرارداد با چند شرکت پیمانکاری عملیات نقشه برداری و مستندسازی اراضی کشاورزی در گلستان شتاب گرفته و مقرر است در این مرحله ۷۰ هزار هکتار حدنگاری انجام شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان اظهار کرد: از مزایای این قرارداد می‌توانیم به عدم مراجعه فرد اشاره کرد و همچنین متقاضیان در این طرح با حداقل هزینه نسبت به دریافت سند مالکیت اقدام می‌کنند و می‌توانند از مزیت سند مالکیت کشاورزی برای دریافت تسهیلات و غیره بهره‌مند شوند.

رضاییان تصریح کرد: برای اولین بار رودخانه‌های بندرگز، بندرترکمن، کردکوی، گمیشان و گنبدکاووس سنددار شدند و همچنین برای دو هزار و ۳۰۰ هکتار از تالاب‌های بین المللی استان سند مالکیت صادر شد.

وی تأکید کرد: صدور سند مالکیت اراضی کشاورزی باعث کاهش پرونده‌های اختلافات و تعرض و تجاوز به اراضی در مراجع قضایی ی شود.

رضاییان خاطرنشان کرد: کشاورزان می‌توانند به صورت انفرادی در سامانه سازمان ثبت و اسناد کشور ثبت نام کنند و مدارک و مستندات خود را ارائه کنند و یا انکه به شرکت‌هایی که ما قرارداد با آن‌ها منعقد کردیم با هماهنگی دهیاری‌های روستا‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/


نظرات