07 اردیبهشت 1403 | ١٧ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 202853

01 شهریور 1401 12:02

بازدید: 575

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: در هفته دولت سه هزار و 215 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در نظر گرفته شده که اعتبار آن بالغ بر 9 هزار 926 میلیارد تومان شامل می شود.

به گزارش رادکانا؛ علی محمد زنگانه ظهر امروز  در قرارگاه خبری شهید همدانی در جمع اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: اقدامات ارزشمند شما باعث می شود که امیدی که مردم به دولت دارند تقویت شود و از زحمات شما به عنوان افسران جنگ روایت ها تقدیر می کنم و اقدام شما بسیار ارزشمند است.

استاندار گلستان ادامه داد: در مراسمی که به مناسبت هفته دولت در نظر گرفته شده بنا ما برای تقدیر از اصحاب رسانه تجمیع دو برنامه هفته دولت و مراسم روز خبرنگار به صورت مشترک است، به دلیل اینکه وزیر ارشاد به استان سفر کردند مراسمی را با حضور وزیر برای خبرنگاران در نظر گرفتیم ولی تجلیل از این قشر فرهیخته را در هفته دولت برای اصحاب رسانه در نظر گرفتیم.

زنگانه یادآور شد: باید تلاش کنیم استان گلستان را از این وضعیت نامناسب که از نظر شاخص های اجتماعی دارد خارج کنیم، سرانه تولید ما 50 درصد سرانه کشوری است و از این نظر جزو چهار استان انتهایی کشور به شمار می رویم و این زیبنده استان نیست.

وی گفت: باید تلاش کنیم که سرانه تولید در استان گلستان را در افق 1404  به میانگین کشوری برسانیم و این کار سختی است ولی شدنی است و چشم انداز خوبی برای استان در نظر گرفتیم و بنا براین در این افق استان گلستان باید تولید ناخالص از 56 همت به 112 همت برسد و دو برابر شود.

این مقام مسئول افزود: برای اینکه بتوانیم سرانه تولید نالخالص استان با کشور برابر شود باید 224 هزار میلیارد تومان  حداقل سرمایه گذاری در استان اتفاق بیفتد تا بتوانیم در استان به این هدف برسیم.

زنگانه به اعتبارات سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور یک عدد قابل توجه ای بود و با احتساب مصوبه ارزی نیروگاه و همچنین مصوبه که برای پتروشیمی در نظر گرفته شده به بیش از 58 هزار میلیارد تومان می رسد و دولت گام بزرگ خود را در این زمینه برداشته است.

وی با بیان اینکه دولت گام بلند خود را برداشته و باید دندان طمع از اعتبارات دولتی بکشیم و به فکر جذب سرمایه گذار در استان باشیم ، افزود: باید صادرات استان گلستان از 124 میلیارد به 500 میلیارد تومان برسانیم.

این مقام مسئول افزود: برای این منظور 30 سند بخشی در استان در نظر گرفته شده تا بتوانیم به این شاخصه رشد اقتصادی در استان گلستان دست پیدا کنیم.

زنگانه متذکر شد: در هفته دولت سه هزار و 215 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در نظر گرفته شده که اعتبار آن بالغ بر 9 هزار 926 میلیارد تومان شامل می شود.

وی گفت: تعداد طرح اقتصادی و پروژه های افتتاح می رسد دو هزار و 240 مورد در نظر گرفته شده است و این سیاستی است که رئیس جمهور در نظر دارند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 375 طرح و پروژه شروع عملیات اجرایی آن را از هفته دولت خواهیم داشت، گرچه سیاست ما این است که پروژه های نیمه تمام را در استان اجرایی کنیم ولی ناگزیر هستیم که برخی از پروژه ها مثل خلیج گرگان را اجرایی کنیم تا فرصت ها در استان به تهدید تبدیل نشود.

انتهای پیام/


نظرات