07 اردیبهشت 1403 | ١٧ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 203504

24 اردیبهشت 1402 09:56

بازدید: 666

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

مروری بر زندگینامه شهید «جانعلی اصلانی کتولی»؛

شهید «جانعلی اصلانی کتولی»؛ برای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ کوششی کوتاهی نکرد و کار برای پیروزی انقلاب را عبادت می‌دانست.

به گزارش سرویس ایثار و شهادت رادکانا: شهید بزرگوار جانعلی اصلانی فرزند فرضعلی در یکی از روزهای سال 1340 در روستای پیچک‌محله از توابع شهرستان علی‌آبادکتول در استان گلستان در خانواده‌ای بسیار مستضعف و متدین دیده به جهان گشود.

دوران کودکی را در دامن پر مهر و عطوفت والدینش سپری کرد. وقتی که به سن هفت سالگی رسید وارد مدرسه ابتدایی روستا شد و تا کلاس سوم ابتدایی در آن مدرسه به تحصیل مشغول بود و با جدیت فوق‌العاده که داشت در مدرسه به عنوان شاگرد خوب مطرح بوده است.

بعلت فقر شدید حاکم بر خانواده‌اش ادامه تحصیل برای او مقدور نبود و مجبور شد برای امرار معاش خانواده‌اش در کنار پدر مشغول انجام امور کشاورزی شود تا اینکه خود و خانواده‌اش محتاج دیگران نباشند.

او علاوه بر اینکه در کنار پدر به کار کشاورزی مشغول بود هر گاه احساس می‌کرد اهالی روستا در ارتباط با برنامه و کاری نیاز به او دارند او آنچه که در توان داشت نسبت به دیگران کوتاهی نمی‌کرد و با توجه به خصلت‌های خوب اخلاقی که داشت و حس تعاون از او یک چهره خوب ساخته بود و از نظر مردم روستا یک فرد فعال و کوشا و نمونه بوده است.

در جریان شکل‌گیری مسائل مربوط به انقلاب پر شکوه امت اسلامی ایران او هم همدوش با مردم بیدار در خدمت برنامه‌ها مربوطه بوده است و آنچه که در توان داشت برای پیروزی انقلاب مقدس اسلامی از هیچ کوشش و فعالیتی کوتاهی نکرد و کار در مسیر پیروزی انقلاب را عبادت می‌دانست.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی او دست از خدمت در مسیر انقلاب بر نداشت و با شرکت در راهپیمائی‌ها و فعالیت در برنامه‌های مربوطه بسیج در این سنگر ادامه خدمت داد.

تا اینکه در سال 1359 خود را به ژاندارمری شهرستان علی‌آباد معرفی کرده و بعد از طی مراحل قانونی آماده رفتن به خدمت مقدس سربازی شد.

که تعلیمات لازمه نظامی و عقیدتی را در تیپ دو زرهی نیروی زمینی ارتش زنجان فرا می‌گیرد. او هم همراه عده زیادی از دوستانش داوطلبانه از زنجان به جبهه‌های جنوب کشور اعزام می‌شوند.

سرانجام بعد از هجده ماه خدمت مقدس سربازی و جانفشانی‌های زیاد و فعالیت‌های فوق‌العاده‌ای که در جنوب کشور در نقاط عملیاتی انجام دادند. در تاریخ نهم آذر 1360 در منطقه عملیاتی بستان بر اثر اصابت ترکش لشکریان ضدخلقی صدام مجروح کشته و بعد از مدتی به آرزوی دیرینه‌اش که همانا شهادت در راه خداوند بود می‌رسد. و دین خودش را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کرد.

از خصوصیات عالیه اخلاقی او، احترام فوق‌العاده و بی‌اندازه نسبت به والدینش به اهمیت به انجام دستورات دینی و سرکشی از بستگان و دوستان و رفتن به زیارت ائمه و امامزاده و تأکید بر این نکته داشتند که مردم ایران باید همه لحظه‌ای دست از حمایت ولایت فقیه بر نداشتند.

روحش شاد و راهش گرامی باد...

انتهای پیام/


نظرات