08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 205899

02 دی 1402 14:26

بازدید: 180

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رهبر انقلاب در دیدار مردم کرمان و خوزستان:

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه انتخابات جلوی دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی را می‌گیرد فرمودند: انتخابات پایه تحول است.

به گزارش رادکانا ، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در دیدار جمعی از مردم استان‌های کرمان و خوزستان با اشاره به لزوم روشن شدن اصل منطق انتخابات در جمهوری اسلامی اظهار کردند: دو کلمه جمهوری و اسلامی، هر دو وابسته به انتخابات هستند؛ جمهوری، یعنی مردم‌سالاری و حاکمیت کشور به دست مردم و هیچ راهی جز انتخابات برای دخالت مردم در حاکمیت وجود ندارد.

 

ایشان افزودند: بعضی‌ها در مورد لزوم انتخابات، اشکال‌تراشی می‌کنند و دلسرد می‌کنند و توجه ندارند که اگر انتخابات در کشور نباشد، یا دیکتاتوری می‌شود یا هرج و مرج و ناامنی. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: آن چیزی که جلوی بروز دیکتاتوری، هرج و مرج، ناامنی و اغتشاش در کشور را می‌گیرد، انتخابات است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: انتخابات، مسیر صحیحی است که مردم می‌توانند با آن، حاکمیت ملی و مردم‌سالاری و جمهوریت را در کشور تأمین کنند.

 

ایشان با بیان اینکه انتخابات در کشور تحول ایجاد می‌کند افزودند: بعضی‌ها اسم تحول را می‌آورند و اظهار طرفداری از تحول می‌کنند اما عملاً آن چیزی که مقدمه حتمی تحول است یعنی انتخابات، مورد بی‌اعتنایی آنان قرار می‌گیرد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: با انتخابات می‌توان در کشور تحول ایجاد کرد؛ صاحبان دیدگاه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌خواهند به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان تحول ایجاد کنند که راهش آن است که با انتخابات، اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست‌جمهوری یا شوراها کسانی را که با آن فکر سیاسی و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آن‌ها همراه هستند، سر کار بیاورند که این تحول می‌شود؛ در واقع انتخابات، پایه تحول است.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بعضی‌ها مردم را از انتخابات دلسرد می‌کنند که این کاری غلط، اشتباه و به ضرر کشور است؛ به ضرر فلان شخص و آدم نیست بلکه به ضرر کشور است. ایشان ادامه دادند: بعضی‌ها برای آنکه مردم را از انتخابات دلسرد کنند، مدام مشکلات کشور را جلوی چشم می‌آورند؛ اگر مشکلات وجود دارد، راه‌حل مشکلات چیست؟ راه‌حل مشکلات، انتخابات است؛ اتفاقاً برای آنکه مشکلات برطرف شود، باید در انتخابات شرکت کنیم.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیانات خود با اشاره به جایگاه خوزستان در تاریخ ملت ایران گفتند: در تاریخ صد و بیست سی ساله‌ی اخیر کشور ما، خوزستان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز مقاومت ملت ایران بوده است؛ مظهر مقاومت ملت ایران در طول این مدت، مردم خوزستان بوده‌اند.

 

ایشان افزودند: از یک جهت دیگر هم خوزستان یک استان ممتاز است و آن، این است که خون شهیدان همه‌ی استان‌های کشور روی خاک خوزستان ریخته شده است؛ این یعنی خوزستان نماد همدلی و همبستگی همه‌ی ملت ایران است و از همه‌ی نقاط کشور جوان‌ها، پیش‌قراولان، فداکاران‌ آمدند در آنجا با ایمان‌شان، با انگیزه‌شان در آنجا جنگیدند و جان خودشان را در راه اسلام و ایران و جمهوری اسلامی فدا کردند؛ خوزستان نماد همبستگی ملت ایران شد.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کردند: ما هر چه که در طول تاریخ از قهرمانی‌های ملت ایران شنیده بودیم، از فداکاری‌ها، از گذشت‌ها، از ایستادگی‌ها به چشم خودمان در خوزستان در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم.

 

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به جایگاه کرمان گفتند: بنده در طول سال‌ها اُنس با کرمان و کرمانی‌ها، نقاط درخشانی را در این استان و در مردم این استان بالعیان مشاهده کردم؛ اگر بخواهیم در چند جمله از مهم‌ترین این ویژگی‌ها اسم بیاوریم، باید عرض کنم، اولاً هویت عمیق فرهنگی کرمان است، ثانیاً نخبه‌پروری کرمان. این استان از خصوصیاتش، پرورش نخبگان، نجابت اخلاقی و ایمان صادقانه است.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به پیشگامی مردم کرمان در پیوستن به نهضت اسلامی و انقلابی، افزودند: کرمان، زمینه‌ی بروز شخصیت بزرگی مثل حاج‌قاسم سلیمانی است؛ نخبه‌پروری و اتصال و ارتباط با مفاهیم اسلامی برجسته و مبارزه‌ی در راه آن‌ها، خصوصیت بزرگی است که بنده آن را به چشم، در مردم کرمان مشاهده کردم.

 

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود، با اشاره به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین گفتند: در دنیا هیچ کسی بین رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس تفاوتی نمی‌گذارد؛ همه می‌دانند که این‌ها یکی هستند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: آمریکا، بی‌شرمانه قطعنامه شورای امنیت برای قطع بمباران و آتش‌بس در غزه را وتو می‌کند؛ این‌ها با همدیگر فرقی ندارند و یکی هستند؛ یعنی آمریکا در ریختن بمب روی سر کودکان، زنان، بیماران، افراد پیر و مردم بی دفاع با اسراییل، دارد همدستی می‌کند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آبروی آمریکا رفت و نقاب از چهره تمدن غربی در این حادثه افتاد؛ پیروزی بزرگ ملت فلسطین در این است که غرب، آمریکا و ادعاهای دروغین حقوق بشری را بی‌آبرو کردند.

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: تردیدی نداشته باشید که پیروزی با جبهه‌ حق است؛ تردیدی نداشته باشید که رژیم غاصب صهیونیستی، یک روز از روی زمین ریشه‌کن خواهد شد و ان‌شاءالله این جزء آینده‌های حتمی است؛ بعون‌اللّه و قوة و باذن‌اللّه و عزته، این کار خواهد شد و امیدواریم شما جوان‌ها آن روز را به چشم خودتان ببینید.

 

انتهای خبر/


نظرات