08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206088

24 بهمن 1402 12:34

بازدید: 241

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در گشت مشترک يگان حفاظت شيلات گلستان و دريابانی انجام شد؛

در یک عملیات مشترک بین یگان حفاظت شیلات گلستان (پایگاه آشوراده) و دریابانی، یک صیاد غیرمجاز به همراه تجهیزات صید غیرمجاز و ماهیان غضروفی در حوزه استحفاظی آشوراده و میان‌قلعه دستگیر شد.

به گزارش سرویس حوادث رادکانا: در یک عملیات مشترک بین یگان حفاظت شیلات گلستان (پایگاه آشوراده) و دریابانی، یک صیاد غیرمجاز به همراه تجهیزات صید غیرمجاز و ماهیان غضروفی در حوزه استحفاظی آشوراده و میان‌قلعه دستگیر شد.

در این گشت مشترک باهدف پاک‌سازی و جمع‌آوری دام‌های غیرمجاز، مقابله با صیادان غیرقانونی و مبارزه با قاچاق ماهیان خاویاری و خاویار انجام شد؛ مأموران موفق به کشف و ضبط یک فروند قایق، یک عدد دستگاه جی‌پی‌اس، ۱۳۰ عدد رشته دام فلس‌دار، ۱۰ شاخه لنگر و ۲ عدد ماهی غضروفی از یک صیاد غیرمجاز شدند که صیاد متخلف به همراه تجهیزات ضبط شده به مراجع قضایی معرفی شد و ۲ عدد ماهی غضروفی نیز به مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری شهید مرجانی تحویل داده شد.

ابوالفضل تمسکنی، فرمانده یگان حفاظت شیلات گلستان با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از ذخایر آبزیان، اظهار داشت: صید غیرمجاز یکی از عوامل اصلی تخریب ذخایر آبزیان است و یگان حفاظت شیلات گلستان با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با جدیت با این موضوع برخورد خواهد کرد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه صید و صیادی مراتب را دراسرع‌وقت به یگان حفاظت شیلات گلستان اطلاع دهند.

این عملیات نشان‌دهنده عزم جدی یگان حفاظت شیلات گلستان در برخورد با صیادان غیرمجاز و حفظ ذخایر آبزیان برای نسل‌های آینده است.

انتهای خبر/

منبع خبر : رادکانا

نظرات