08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206156

14 اسفند 1402 18:08

بازدید: 156

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نامزد جمهوری خواه :

نیکی هیلی نامزد جمهوری خواه در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه با تغییر موضع قبلی خود گفت که از دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، حمایت نخواهد کرد.

به گزارش رادکانا، از "بیزینس اینسایدر",سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه ای با شبکه ان بی سی نیوز، به عدم تعهد خود به کمیته ملی جمهوری خواهان (RNC) برای حمایت از نامزد انتخابی این حزب اشاره کرد.

زمانی که مجری شبکه ان بی سی از هیلی پرسید آیا به تعهد کمیته ملی جمهوری خواهان وفادار نیستید, وی پاسخ داد که موظف به حمایت از ترامپ نیست و "نگرانی های جدی در مورد دونالد ترامپ و نگرانی های بیشتری در مورد جو بایدن دارد."

این چهره برجسته جمهوری خواه از تعهد به حمایت از ترامپ خودداری کرد. هیلی همچنین از پاسخ به سوالات مستقیم درباره حمایت احتمالی خود از ترامپ خودداری کرد.

او گفت: «هر تصمیمی که لازم باشد خواهم گرفت.» این اظهارات نشان دهنده تغییر موضع قبلی هیلی مبنی بر حمایت قاطع از نامزد اول حزب جمهوری خواه بود.

این درحالی است که در ماه ژوئیه، هیلی آمادگی خود را برای حمایت از ترامپ برای جلوگیری از رییس جمهور شدن کامالا هریس، معاون جو بایدن اعلام کرده بود.

هیلی همچنین از کمیته ملی جمهوری خواهان انتقاد کرد و آن را " کمیته ترامپ" نامید.

ماه گذشته، هیلی در مورد نفوذ بیش از حد ترامپ بر این کمیته هشدار داده بود. او گفته بود که رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال "کنترل" کمیته است تا از آن به عنوان "قلک" خود استفاده کند.


انتهای پیام/ک


نظرات