08 اردیبهشت 1403 | ١٨ شوّال ١٤٤٥

شناسه: 206159

14 اسفند 1402 18:13

بازدید: 181

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

اتئو سالوینی معاون نخست وزیر ایتالیا و رهبر حزب راستگرا و ضدمهاجراتی «لیگ» پیروزی دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات مقدماتی این حزب را تبریک گفت که در کشورش با واکنش‌های زیادی مواجه شد.

به گزارش رادکانا، از آنسا، سالوینی یکشنبه در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی سه ایالت آیداهو، میشیگان و میسوری نوشت: سه گام دیگر به سوی تغییر در کاخ سفید. از بروکسل تا واشنگتن، تغییر در حال رخ دادن است.

دبورا سراچیانی از اعضای حزب چپگرای دموکراتیک در پارلمان ایتالیا بشدت از واکنش سالوینی انتقاد کرد و گفت: جشن گرفتن پیروزی ترامپ مصداق ابراز نفرت نسبت به منافع ایتالیا و اروپاست.

وی افزود: سالوینی امیدوار است که ما در مقابل ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تنها بمانیم. شاید خود او ما را به آن وضعیت برساند.

سراچیانی اظهار کرد: جناح راست و همه اشکال پوپولیسم همواره کشش مرگباری به سوی خودکامه‌ها و دیکتاتورها و سرکوبگران مردم و نابودگران حقو مردم دارند.

این نماینده ایتالیایی با ابراز نگرانی نسبت به افزایش حمایت از راستگرایان افراطی در انتخابات پارلمان اروپا گفت: انتخابات پارلمان اروپا در ماه ژوئن فرصتی است تا تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم آزاد بمانیم یا در خدمت یک خارجی باشیم.


انتهای پیام/ک


نظرات